ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЗАТВЕРДЖЕНИЙ
розпорядженням першого заступника
голови облдержадміністрації
від 20 січня 2005 року № 8
ПЛАН
заходів щодо реалізації у 2005 році в області
третього етапу Стратегії подолання бідності
Відповідно до Указу Президента України від 15 серпня 2001 року № 637 третій етап Стратегії подолання бідності (2005-2009 роки) передбачає реалізацію у 2005 році в області заходів, які сприятимуть подальшому підвищенню рівня зайнятості населення та розвитку ринку праці регіону, забезпеченню динамічного зростання рівня реальних доходів громадян, створенню умов для закріплення середнього класу, упровадженню ефективних програм соціального захисту.
Підвищення рівня зайнятості населення
та розвиток ринку праці
- 1. На основі закріплення стабілізаційних процесів в усіх галузях економіки, дальшого нарощування виробництва сприяти створенню у 2005 році 8830 нових робочих місць. Забезпечити працевлаштування за допомогою обласної служби зайнятості на вільні та новостворені робочі місця 31800 незайнятих та безробітних осіб. Залучити до участі в оплачуваних громадських роботах 14750 безробітних
- головне управління економіки облдержадміністрації, обласний центр зайнятості, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 2. Забезпечити подальше удосконалення профорієнтаційної роботи та професійного навчання безробітних громадян за професіями та спеціальностями відповідно до потреб економіки і сфери обслуговування області. З метою підвищення конкурентоздатності на ринку праці та підвищення якості робочої сили організувати професійне навчання, перенавчання та підвищення кваліфікації безробітних у кількості 6120 осіб, у т.ч. організувати стажування на підприємствах, в установах, організаціях та навчання безробітних за замовленням роботодавців під конкретні робочі місця безпосередньо на виробництві за індивідуальними планами та програмами
- обласний центр зайнятості
- 3. Для забезпечення додаткових гарантій зайнятості та розширення можливостей працевлаштування громадян, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, забронювати 3400 робочих місць. Працевлаштувати на додаткові робочі місця, створені за рахунок дотацій роботодавцям 2750 безробітних осіб, для зайняття підприємницькою діяльністю виплатити одноразову допомогу по безробіттю 2550 безробітним громадянам
- обласний центр зайнятості, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 4. Сприяти працевлаштуванню молоді (у тому числі дітей-інвалідів, дітей з вадами розумового або фізичного розвитку, дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, після досягнення ними працездатного віку) та інших осіб, які потребують соціального захисту і не здатні конкурувати на ринку праці. Створювати сприятливі умови для розвитку молодіжного підприємництва
- управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, обласний молодіжний центр праці
- 5. Забезпечувати діяльність виїзних консультативно-правових служб для сільської молоді з питань розвитку власної справи
- управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, обласний молодіжний центр праці
- 6. Сприяти розвитку мережі молодіжних центрів праці та забезпечувати підтримку здійснюваних ними програм і заходів щодо працевлаштування молоді
- управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 7. Узяти участь у всеукраїнському конкурсі бізнес-планів підприємницької діяльності молоді
- управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації
Збільшення доходів від трудової діяльності
- 8. Здійснювати постійний моніторинг у сфері оплати праці. Сприяти подальшому зростанню рівня заробітної плати працюючим області
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 9. Здійснювати державний контроль за додержанням трудового законодавства в частині оплати праці. Систематично проводити перевірки своєчасності виплати заробітної плати та дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності. Вживати ефективних заходів щодо усунення виявлених у ході перевірок порушень чинного законодавства
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, територіальна державна інспекція праці області, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 10. Включити до Регіональної угоди між обласною державною адміністрацією, об'єднанням організацій роботодавців та федерацією профспілок області на 2005 рік положення про умови зростання фондів оплати праці працівників виробничої сфери та встановлення міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації разом з обласним об'єднанням організацій роботодавців та федерацією профспілок області
- 11. Сприяти активізації роботи з підвищення ефективності колективно-договірного регулювання трудових відносин. При реєстрації колективних договорів, змін та доповнень до них домагатися приведення їх положень у відповідність з нормами Генеральної угоди між Кабінетом Міністрів України, всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців і підприємців та всеукраїнськими профспілками і профоб'єднаннями на 2004-2005 роки, регіональної та галузевих угод
- райдержаміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
Запровадження консолідованої системи адресної соціальної
допомоги та соціальних послуг
- 12. Забезпечити надання допомоги відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" у підвищених розмірах
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 13. Забезпечити реалізацію норм, визначених законами України "Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам", "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам"
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 14. Надавати адресну допомогу малозабезпеченим сім'ям з дітьми та малозабезпеченим одиноким громадянам відповідно до вимог чинного законодавства
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 15. Забезпечити включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, звільнених із служби за віком, хворобою або вислугою років працівників міліції, рядового і начальницького складу установ кримінально-виконавчої системи, державної пожежної охорони, вдів ветеранів військової служби та ветеранів органів внутрішніх справ
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
Соціальна підтримка сімей з дітьми та дітей,
позбавлених батьківського піклування
- 16. Забезпечити створення центрами соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді соціальної реклами, спрямованої на запобігання ранньому сирітству, дитячій бездоглядності, жорсткому поводженню з дітьми, та сприяти розповсюдженню цієї реклами, пропаганді сімейних форм виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, соціальній підтримці сімей з дітьми
- управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, обласний центр соціальних служб для молоді
- 17. Сприяти розвитку мережі дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей
- управління у справах сім'ї та молоді, освіти і науки облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 18. Сприяти збереженню мережі дитячих оздоровчих закладів, розвитку їх матеріально-технічної бази та кадрового забезпечення
- управління у справах сім'ї та молоді облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
Поліпшення житлових умов соціально вразливих
верств населення
- 19. Передбачати під час проектування, будівництва нових і реконструкції наявних об'єктів житлового і громадського призначення спеціальні заходи для безперешкодного доступу людей з обмеженими фізичними можливостями
- управління капітального будівництва облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
- 20. Розробити Регіональну програму житлового будівництва в області на 2005 рік, у якій передбачити забезпечення житлом громадян, які потребують соціального захисту, відповідно до державних будівельних норм із застосуванням під час його будівництва місцевих матеріалів
- головне управління економіки облдержадміністрації, райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
Моніторинг реалізації стратегічних напрямів
подолання бідності
- 21. Проводити щокварталу моніторинг основних показників рівня життя населення області, готувати інформаційно-аналітичні матеріали з питань оцінки рівня бідності в області
- обласне управління статистики
- 22. Проводити щомісяця розрахунок фактичної величини прожиткового мінімуму на регіональному рівні для основних соціально-демографічних груп населення
- головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації
23. Висвітлювати у засобах масової інформації роботу органів державної виконавчої влади, спрямовану на реалізацію в області третього етапу Стратегії подолання бідності
- райдержадміністрації, виконкоми міських (міст обласного значення) рад
24. Забезпечити постійне інформування громадськості про ситуацію на ринку праці області
- обласний центр зайнятості