ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови
обласної державної адміністрації
від 28 липня 2004 року №212
ПОЛОЖЕННЯ
про
управління житлово-комунального господарства
обласної
державної адміністрації
1. Управління житлово-комунального господарства обласної
державної адміністрації (далі-управління) є структурним підрозділом
облдержадмініст-рації, що утворюється її головою. Управління підзвітне і
підконтрольне голо-ві облдержадміністрації та Держжитлокомунгоспу України.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією
України і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів
України, наказами Держжитлокомунгоспу України, розпорядженнями голови
облдержадміністрації, рішеннями відповідних органів місцевого самоврядування, а
також Положенням про управління.
3. Основними завданнями управління є:
3.1. Забезпечення на території області реалізації державної
політики у сфері житлово-комунального господарства та міського
електротранспорту (далі-житлово-комунальне господарство), насамперед щодо
організації та виконання заходів з його реформування.
3.2. Аналіз стану житлово-комунального господарства області
та підготовка пропозицій до проектів обласного бюджету щодо фінансування
регіональних програм розвитку житлово-комунального господарства і благоустрою
населених пунктів, інженерного захисту територій та ліквідації наслідків
підтоплення населених пунктів.
3.3. Забезпечення в межах своїх повноважень додержання вимог
нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства;
3.4. Організація виконання державних програм, розроблення і
реалізація регіональних програм розвитку житлово-комунального господарства,
подання пропозицій до проектів регіональних програм соціально-економічного
розвитку області щодо поліпшення комунального обслуговування населення та
благоустрою населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища,
енергозбереження, стану безпеки, умов праці та виробничого середовища.
3.5. Виконання функцій управління у сфері
житлово-комунального господарства; координація діяльності відповідних
структурних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, а також роботи підприємств, установ та організацій житлово-комунального
господарства.
3.6. Сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні
питань організації обслуговування населення підприємствами житлово-комунального
господарства, організаційно-методичного забезпечення діяльності відповідних
структурних підрозділів виконавчих органів відповідних рад.
3.7. Координація у межах своєї компетенції діяльності суб’єктів природних монополій.
3.8. Здійснення державного контролю за додержанням правил
комунального обслуговування та благоустрою населених пунктів.
3.9. Вирішення інших питань у сфері житлово-комунального
господарства відповідно до законодавства.
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
4.1. Бере участь у підготовці пропозицій щодо формування
державної житлової політики та реформування і розвитку житлово-комунального
госпо-дарства.
4.2. Готує
пропозиції до проектів обласного бюджету щодо фінансува-ння капітального
ремонту та реконструкції житлових будинків, регіональних програм розвитку
житлово-комунального господарства та благоустрою населених пунктів, інженерного
захисту територій та ліквідації наслідків підтоплення населених пунктів і подає
їх на розгляд облдержадміністрації.
4.3. Організовує виконання державних програм та розроблення
і реалізацію регіональних програм у сфері житлово-комунального господарства, подає
пропозиції до проектів регіональних програм соціально-економічного розвитку
області щодо поліпшення комунального обслуговування населення та благоустрою
населених пунктів, охорони навколишнього природного середовища,
енергозбереження, стану безпеки, умов праці та виробничого середовища.
4.4. Готує і подає в установленому порядку пропозиції щодо:
удосконалення структури управління та розвитку
житлово-комунально-го господарства області;
розвитку підприємництва та конкуренції, демонополізації
житлово-ко-мунального господарства та формування ринку житлово-комунальних
послуг;
удосконалення системи соціального захисту населення
(споживачів житлово-комунальних послуг) та встановлення соціальних нормативів у
сфе-рі житлово-комунального обслуговування;
проведення інвестиційної політики у сфері будівництва,
реконструкції, капітального ремонту об’єктів
житлово-комунального господарства та інже-нерного захисту територій населених пунктів;
удосконалення управління майном підприємств, установ і
організацій житлово-комунального господарства.
4.5. Забезпечує здійснення заходів з реформування житлово-комунального
господарства відповідно до державної і регіональної програм на засадах
прозорості та гласності.
4.6. Сприяє розробленню проектів благоустрою населених
пунктів.
4.7. Проводить моніторинг стану виконання державних,
галузевих та науково-технічних програм, дебіторсько-кредиторської
заборгованості підприємств галузі.
4.8. Організовує контроль за здійсненням заходів, спрямованих
на забезпечення сталої роботи житлово-комунального господарства області в осінньо-зимовий
період, а також об’єктів
галузі в умовах виникнення стихійного лиха, аварій, катастроф і ліквідації їх
наслідків, проводить моніторинг підготовки житлово-комунального господарства до
роботи в осінньо-зимовий період.
4.9. Забезпечує контроль за виконанням рішень центральних
органів виконавчої влади та облдержадміністрації з питань житлово-комунального
господарства.
4.10. Здійснює контроль за додержанням вимог нормативно-правових
актів з питань житлово-комунального господарства та станом експлуатації та утримання
житлового фонду, об’єктів
комунального господарства.
4.11. Вживає заходів до поліпшення роботи з енергозбереження
на під-приємствах галузі, оснащення об’єктів житлово-комунального господарства
та наявного житлового фонду засобами обліку і регулювання споживання во-ди і
теплової енергії відповідно до завдань державних та регіональних прог-рам.
4.12. Бере участь у реалізації державної політики щодо
ціноутворення у сфері житлово-комунального господарства, погоджує в
установленому по-рядку розрахунки щодо цін і тарифів на продукцію, роботи і
послуги у житлово-комунальному господарстві та на проїзд у міському
електротранс-порті, готує пропозиції щодо їх оптимізації.
4.13. Сприяє прийняттю об’єктів
відомчого житлового фонду та комунального господарства у власність
територіальних громад.
4.14. Проводить інвестиційну політику у сфері будівництва,
рекон- струкції та капітального ремонту об’єктів
житлово-комунального господарства у разі покладення на нього функції замовника.
4.15. Бере участь у реалізації державної політики у сфері
охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання
природних ресурсів, екологічної безпеки, поліпшення санітарного стану населених
пунктів, якості питної води, технічного і технологічного стану систем тепло-,
водопостачання та водовідведення, запобігання підтопленню населених пунктів,
ліквідації його наслідків.
4.16. Проводить організаційну і методичну роботу, спрямовану
на реалізацію державної політики у сфері охорони праці та соціального захисту
працівників житлово-комунального господарства.
4.17. Сприяє розвитку сфери житлово-комунального
господарства у сільській місцевості.
4.18. Організовує і контролює роботу з обстеження територій
населених пунктів, де спостерігаються небезпечні природні та техногенні
процеси, розроблення схем інженерного захисту цих територій, проводить
моніторинг надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у
житлово-комунальній сфері і оцінку їх соціально-економічних наслідків.
4.19. Здійснює ліцензування господарської діяльності з
централізо- ваного водопостачання та водовідведення.
4.20. Організовує розроблення і роботу з реалізації проектів
щодо ство-рення зон санітарної охорони джерел та об’єктів централізованого
питного водопостачання і готує подання на розгляд обласної ради щодо
затвердження цих проектів у разі охоплення ними двох або більше районів.
4.21. Сприяє проведенню науково-технічних досліджень з
питань підвищення технологічного рівня виробництва та якості
житлово-комунальних послуг, зниження їх ресурсоенергоємності, забезпечення
екологічної безпеки, пропагує досягнення передового досвіду, сприяє
використанню на підприємствах житлово-комунального господарства сучасних
інформаційних технологій.
4.22. Організовує роботу з проведення акредитації
лабораторій підпри-ємств житлово-комунального господарства.
4.23. Сприяє розвитку зовнішньоекономічної діяльності
підприємств, ус-танов та організацій житлово-комунального господарства.
4.24. Організовує проведення підготовки та перепідготовки
кадрів у сфері житлово-комунального господарства, тематичних семінарів з питань
ціноутворення, бухгалтерського обліку і звітності, ресурсо- та енергозбереження
тощо.
4.25. Бере участь у підвищенні кваліфікації державних
службовців, службовців органів місцевого самоврядування, керівників
підприємств, установ та організацій житлово-комунального господарства.
4.26. Вносить в установленому порядку пропозиції щодо
вдосконалення системи обліку, звітності та державної статистики у сфері
житлово-комунального господарства.
4.27. Спрямовує і контролює роботу відповідних структурних
підрозділів районних державних адміністрацій.
4.28. Готує пропозиції щодо визначення умов укладення
(розірвання) контрактів з керівниками житлово-комунальних підприємств, установ
та ор-ганізацій комунальної власності, що перебувають в управлінні місцевих
дер-жавних адміністрацій.
4.29. Організовує в установленому порядку закупівлю товарів,
робіт і послуг, необхідних для виконання своїх завдань.
4.30. Розглядає у межах своєї компетенції звернення
громадян, підпри-ємств, установ та організацій, здійснює прийом громадян,
вживає відповід-них заходів для вирішення порушених ними питань.
4.31. Сприяє створенню та функціонуванню державної системи
страхового фонду документації, що стосується об’єктів
житлово-комунального господарства.
4.32. Бере участь в установленому порядку у розробленні
мобіліза- ційних заходів і бронюванні військовозобов’язаних у період мобілізації та на воєнний час.
4.33. Забезпечує збереження державної таємниці в управлінні.
4.34. Виконує інші функції, передбачені законодавством.
5. Управління має право:
5.1. Здійснювати контроль за додержанням підприємствами,
устано- вами та організаціями, а також громадянами вимог законодавства та
нормативних актів з житлово-комунальних питань.
5.2. Вносити відповідним місцевим органам виконавчої влади
пропози- ції щодо припинення будівництва, реконструкції, розширення об’єктів
виробничого та іншого призначення у разі порушення вимог законодавства та
правил комунального обслуговування населення.
5.3. Залучати спеціалістів інших структурних підрозділів
облдерж- адміністрації, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян
(за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до його
компетенції.
5.4. Одержувати в установленому порядку від інших
структурних під- розділів облдержадміністрації, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, документи та
інші матеріали, а від місцевих органів державної статистики безоплатно
статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
5.5. Скликати наради, проводити семінари з питань, що
належать до його компетенції.
5.6. Виступати замовником:
науково-дослідницьких робіт у сфері житлово-комунального
господар-ства;
проектування, реконструкції та капітального ремонту об’єктів житло-во-комунального господарства;
надавати послуги фізичним і юридичним особам у межах,
визначених законодавством.
6. Управління у процесі виконання покладених на нього
завдань взає-модіє з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації,
органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами та
органі-заціями, об’єднаннями громадян, громадянами.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду
і звіль-няється з посади головою облдержадміністрації за погодженням з
Держ-житлокомунгоспом України.
Начальник управління має заступників, які призначаються на
посаду і звільняються з посади головою
облдержадміністрації за поданням начальника управління, погодженим з
Держжитлокомунгоспом України.
8. Начальник управління:
8.1. Здійснює керівництво діяльністю управління, несе
персональну відповідальність перед головою облдержадміністрації за виконання покладених
на управління завдань.
8.2. Затверджує структуру управління, розподіляє обов’язки
між заступниками начальника управління, керівниками підрозділів управління та
визначає ступінь їх відповідальності.
8.3. Подає на розгляд голови облдержадміністрації кошторис і
штатний розпис управління в межах граничної чисельності і фонду оплати праці
його працівників.
8.4. Видає у межах своєї компетенції накази, організовує і
контролює їх виконання.
8.5. Затверджує положення про підрозділи управління і
функціональні обов’язки його працівників.
8.6. Розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису
управління.
8.7. Призначає на посаду і звільняє з посади працівників
управління.
8.8. Погоджує призначення на посаду і звільнення з посади
начальників відділів житлово-комунального господарства райдержадміністрацій.
8.9. Скасовує накази начальників відділів
житлово-комунального господарства райдержадміністрацій, що суперечать
законодавству та актам органів виконавчої влади вищого рівня.
9. Для погодженого вирішення питань, що належать до
компетенції управління, розгляду
науково-технічних та економічних рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення
функціонування житлово-комунального господарства області в управлінні
утворюється колегія у складі начальника управління (голова колегії),
заступників начальника управління за посадою, а також інших працівників
управління.
До складу колегії можуть входити керівники інших структурних
під-розділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій
житлово-комунального господарства, громадських організацій.
Склад колегії затверджується головою облдержадміністрації за
подан-ням начальника управління.
Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника
управління.
10. Для розгляду науково-технічних та економічних
рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення функціонування житлово-комунального
госпо-дарства області й вирішення інших питань в управлінні можуть утворюватися
науково-технічні та економічні ради і комісії.
Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує
начальник управління.
11. Управління утримується за рахунок коштів державного
бюджету.
Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управління
та видатки на їх утримання визначає голова облдержадміністрації в межах
виді-лених асигнувань.
Кошторис і штатний розпис управління затверджує голова
облдержад-міністрації після попередньої їх експертизи в головному фінансовому
управлінні облдержадміністрації.
12. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс,
рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного
Герба України і своїм найменуванням.