ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 9 червня 2004 року №160

         м. Луцьк

 

Про виконання Програми

економічного і соціального розвитку

області та бюджету за І квартал 2004 року

 

        

 Підсумки роботи господарського комплексу області за І квартал 2004 року свідчать про те, що в усіх його галузях продовжуються позитивні тенденції, що сприяють сталим темпам економічного зростання та забезпечують виконання основних показників Програми економічного і соціального розвитку області (далі - Програма).

Обсяг виробництва промислової продукції зріс на 44,6 відсотка (Програмою передбачалося 6%).

Приріст обсягів виробництва промислової продукції забезпечили усі міста та райони області, крім Любомльського. Динамічно розвивалися підприємства обробної промисловості.

У сільському господарстві приріст валової продукції в цілому по області становив 2 відсотки, у тому числі у сільгосппідприємствах - 5,2 відсотка, господарствах населення – 0,9 відсотка.

У всіх категоріях господарств виробництво м’яса зросло на 3,7 відсотка, в тому числі у сільгосппідприємствах – на 9,8 відсотка; поголів’я птиці збільшилося на 0,9 відсотка.

 До загального фонду бюджетів усіх рівнів на території області у І кварталі цього року надійшло 155,6 млн.грн., що на 8,1 млн.грн. більше запланованого обсягу.

Місцеві бюджети області за власною доходною базою виконані до затверджених місцевими радами показників на 124,5 відсотка, додатково отримано 9,6 млн.грн. власних та закріплених доходів. Із 429 місцевих бюджетів області невиконані лише 8 сільських бюджетів у трьох районах області, або 1,9 відсотка до загальної кількості. Порівняно з відповідним періодом 2003 року доходи місцевих бюджетів зросли на 4,6 млн.грн., або на 10,4 відсотка.

Місцевими бюджетами забезпечено повне фінансування витрат на заробітну плату, соціальних виплат та інших захищених статей бюджету.

Ріст грошових доходів сприяв збільшенню платоспроможного попиту населення. Роздрібний товарообіг підприємств - юридичних осіб зріс на 16,4 відсотка (Програмою на рік передбачався приріст 4%).

 Зовнішньоторговельний товарообіг у січні-лютому 2004 року становив 105,8 млн. дол. США, що на 30,8 відсотка більше ніж у відповідному періоді минулого року.

В економіку області залучено 17 іноземних інвестицій на загальну суму 7,1 млн. дол. США, що у 4 рази більше ніж за січень-березень 2003 року.

 Однак поряд з досягнутим в економіці області залишається ряд невирішених питань. Спад промислового виробництва допущено у Любомльському районі. Інноваційну діяльність здійснювали лише підприємства обласного центру.

         Допущено спад у житловому будівництві. У 2003 році введено в експлуатацію житла на 11,7 відсотка менше ніж у 2002 році. Зниження обсягів житлового будівництва спостерігалося у 9 районах, містах Луцьку і Ковелі; найбільше - у Горохівському (на 87,1%), Ратнівському (на 69,1%) та Ківецівському (на 63,3%) районах.

У всіх категоріях господарств виробництво молока зменшилось на 0,9 відсотка, а у сільгосппідприємствах – на 6,9 відсотка. Зменшено виробництво молока в усіх районах, крім Горохівського і Луцького; найбільше - у Шацькому (на 40,7%), Камінь-Каширському (на 39,3%), Любомльському (на 36,9%), Ківерцівському (на 31,7%) районах.

Поголів’я великої рогатої худоби у сільгосппідприємствах знизилось на 16,4 відсотка, зокрема у Локачинському районі – на 37 відсотків, Володимир-Волинському – на 33, Камінь-Каширському – на 32, Ківерцівському – на 30 відсотків.

Незадовільною залишається платіжна дисципліна підприємств та організацій області. Дебіторська і кредиторська заборгованість у порівнянні з початком року зросла і її рівень станом на 1 квітня 2004 року досяг відповідно 4,8 млрд.грн. та 5,7 млрд. гривень.

Вимагає негайного поліпшення стан бюджетних розрахунків. Обсяг кредиторської заборгованості бюджетних установ області, з урахуванням трансфертів населенню та заробітної плати, зріс порівняно з початком року на 3796,2 тис. грн., дебіторської - на 194,9 тис.гривень.

Державним бюджетом у І кварталі цього року недоотримано 1,5 млн.грн., або 1,4 відсотка до запланованого. Виконання по податкових платежах забезпечено на 108,6 відсотка (план перевиконано на 3761,4 тис.грн.), по митних - на 91,8 відсотка (недобір становить 5308,5 тис.гривень).

Удосконалення структури видатків місцевих бюджетів потребує продовження роботи з упорядкування мережі бюджетних установ та видатків на їх утримання. В області сформувалась невиправдана тенденція до збільшення кількості посад в установах і закладах бюджетної сфери, приріст яких за квартал становив 335 одиниць; зокрема у Ратнівському районі - 71,75, Старовижівському - 53,5, Ківерцівському - 28,6, Іваничівському - 26,85 одиниці .

Потребує удосконалення робота із забезпечення нарахувань пільг та субсидій населенню з оплати енергоносіїв та житлово-комунальних послуг у визначених бюджетом обсягах, особливо в Горохівському та Ратнівському районах.

 Середньомісячна заробітна плата у сільському господарстві зросла на 52,7 відсотка і становила 150,4 гривні. Однак її рівень становить лише 42,5 відсотка середньообласного показника. Найнижча заробітна плата працівників села у Любомльському (83,0 грн.), Камінь-Каширському (84,6 грн.) та Старовижівському (99,9 грн.) районах.

         Складною є ситуація на ринку праці. Знизився рівень працевлаштування незайнятих громадян, менше ніж торік введено в дію нових робочих місць.

         Аналіз стану матеріально-технічного забезпечення робочих місць державних реєстраторів у райдержадміністраціях та виконкомах міських (міст обласного значення) рад свідчить про те, що не всі органи реєстрації підготовлені до цієї роботи. Окремі приміщення виділені лише у 14 районах, забезпечені комп’ютерною технікою – 12.

 У галузі культури проблемним залишається питання, пов’язане з ліквідацією неповної зайнятості працівників культурно-освітніх установ у сільських населених пунктах. Ще 42 культурно-освітні фахівці працюють на чверть ставки.

 Через недостатнє фінансування клубних закладів області і надалі залишається слабкою їх матеріально-технічна база.

З метою усунення недоліків, допущених у звітному періоді, підвищення ефективності роботи в усіх галузях економіки області, вирішення соціальних питань, забезпечення виконання завдань державних і регіональних цільових програм та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 27 березня 2004 року № 13541/3/1-04 до пункту 3 доручення Президента України від 24 березня 2004 року № 1-1/359; доручення Прем’єр-міністра України від 23 березня 2004 року № 11636/1/1-04 до постанови Верховної Ради України від 4 березня 2004 року № 1585-ІV, пунктів 1 та 8 розділу “Про результати моніторингу державних цільових програм за підсумками 2003 року” витягу з протоколу № 3 спільного засідання урядових комітетів від 11 березня 2004 року, відповідно до рішення колегії обласної державної адміністрації від 21 травня 2004 року № 3/1:

 

 1. Райдержадміністраціям, виконкомам міських (міст обласного значення) рад, структурним підрозділам облдержадміністрації, територіальним підрозділам центральних органів виконавчої влади проаналізувати виконання програм економічного і соціального розвитку районів та міст, державних і регіональних цільових програм, що діють в області. Основну увагу звернути на виконання бюджетів усіх рівнів, фінансове оздоровлення підприємств, ліквідацію заборгованості з виплати заробітної плати, запровадження інноваційно-інвестиційної моделі розвитку економіки, підвищення рівня заробітної плати, поліпшення ситуації на ринку праці.

2. Райдержадміністраціям, виконкомам міських (міст обласного значення) рад:

2.1 Забезпечити в повному обсязі реалізацію місцевих програм зміцнення матеріально-технічної бази установ культури та мистецтва і вишукати додаткові кошти для ліквідації неповної зайнятості культурно-освітніх працівників галузі.

2.2 Ужити заходи:

- разом із регіональним відділенням Фонду держмайна України в області - щодо збереження і передачі в управління органів місцевого самоврядування об’єктів соціально-культурного призначення підприємствами, у статутному фонді яких є державна частка. Про результати проінформувати облдержадміністрацію до 1 грудня 2004 року;

- щодо недопущення закриття, ліквідації та перепрофілювання культурно-освітніх закладів на територіях міст, селищ, сіл, де не забезпечується надання ними послуг населенню на рівні соціальних стандартів, передбачених законодавством. Про результати проінформувати облдержадміністрацію до 1 грудня 2004 року;

 - разом з Волинською філією західного регіонального Агентства з питань банкрутства при Міністерстві економіки та з питань європейської інтеграції України - щодо забезпечення передачі в управління органам місцевого самоврядування об’єктів соціально-культурного призначення, що перебувають на балансах приватизованих підприємств (у разі їх банкрутства) та до 1 грудня 2004 року подати інформацію облдержадміністрації.

2.3 Узяти на контроль підготовку органів державної реєстрації до введення в дію Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”. Про стан їх готовності проінформувати облдержадміністрацію до 1 липня 2004 року.

2.4 Здійснити аналіз рівня відшкодування тарифами витрат на надання послуг водо-, теплопостачання та водовідведення і утримання житла. Для недопущення збитковості підприємств, що надають ці послуги, вирішити питання щодо перегляду діючих тарифів або дотації з місцевих бюджетів.

2.5 Забезпечити істотне збільшення на внутрішньому ринку частки товарів місцевих виробників. З метою недопущення в торговельну мережу фальсифікованих неякісних товарів, завезених із-за меж області, активізувати діяльність робочих груп з проведення перевірок дотримання вимог законодавства у сфері торгівлі.

2.6 Забезпечити торговельне обслуговування населення віддалених сіл, у яких відсутня стаціонарна торгова мережа, шляхом організації виїзної торгівлі.

2.7 Передбачити кошти в місцевих бюджетах на придбання житла для молоді та підтримки індивідуального житлового будівництва на селі. Спрямовувати кошти місцевих бюджетів та інших нетрадиційних джерел фінансування на будівництво житла з високим ступенем будівельної готовності.

2.8 Активізувати роботу з підприємствами та організаціями по скороченню дебіторської та кредиторської заборгованості.

2.9 Разом із службами зайнятості на місцях посилити роботу, спрямовану на збільшення чисельності зайнятого населення, підтримку його самостійної зайнятості, створення нових робочих місць.

 3. Обласному головному управлінню земельних ресурсів спільно з райдержадміністраціями відповідно до Указу Президента України від 17 лютого 2003 року № 134/2003 активізувати роботу щодо заміни сертифікатів на право на земельну частку (пай) на державні акти на право власності на землю і створити сприятливі умови для виділення протягом трьох років земельних часток (паїв) у натурі та одержання державних актів на право власності на земельну ділянку.

 4. Головному управлінню сільського господарства і продовольства облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій здійснити необхідні організаційні та практичні заходи щодо залучення в агропромисловий комплекс достатніх обсягів кредитних ресурсів комерційних банків і інвесторів для забезпечення фінансування проведення комплексу весняно-польових робіт.

 5. Начальникові управління житлово-комунального господарства облдержадміністрації І.Корчуку проаналізувати стан виконання та перегляд загальнодержавних, галузевих і регіональних програм з питань розвитку житлово-комунального господарства з метою забезпечення передбачених ними завдань та заходів реальними джерелами фінансування і посилення відповідальності органів влади за їх виконанням. Про результати проінформувати облдержадміністрацію до 1 липня 2004 року.

 Розробити проект Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства області на 2004-2010 роки та подати на розгляд облдержадміністрації до 1 липня 2004 року.

 6. Звернути увагу голови Любомльської райдержадміністрації С.Гаврилюка на необхідність забезпечення зростання обсягів промислової продукції, голів Любешівської та Маневицької райдержадміністрацій П.Бишевича і Л.Кричкевича та Ковельського міського голови Я.Шевчука - на необхідність зменшення питомої ваги продукції, що реалізується на бартерних умовах.

 7. Структурним підрозділам облдержадміністрації, територіальним підрозділам центральних органів виконавчої влади, які є відповідальними за виконання цільових програм, що передбачають залучення коштів бюджетів усіх рівнів, у т.ч. державного бюджету:

 7.1 Здійснювати контроль за виконанням державних та регіональних цільових програм.

 7.2 Розглянути питання про доцільність подальшого виконання державних цільових програм, не забезпечених реальними джерелами фінансування, або які втратили актуальність, у разі потреби подати відповідні пропозиції.

 Про результати проінформувати облдержадміністрацію: за 2003 рік та І квартал 2004 року – до 1 липня 2004 року; за перше півріччя, дев’ять місяців цього року – до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом; за 2004 рік – до 1 лютого 2005 року (за формою, що додається).

 Головному управлінню економіки облдержадміністрації узагальнену інформацію про хід виконання цільових програм подавати обласній державній адміністрації: за І квартал 2004 року – до 20 червня 2004 року, за перше півріччя, дев’ять місяців цього року – до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом; за 2004 рік – до 20 лютого 2005 року.

8. Головному управлінню економіки облдержадміністрації разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади за участю вищих учбових закладів продовжити роботу над розробкою Стратегії економічного і соціального розвитку області до 2015 року (далі - Стратегія), забезпечивши узгодженість регіональної з державною, яка схвалена Указом Президента України від 28 квітня 2004 року № 493/2004.

 Проект Стратегії подати на розгляд облдержадміністрації до 1 серпня 2004 року.

9. Ягодинській митниці (Ю.Покрова) у тижневий термін подати облдержадміністрації обґрунтований розрахунок втрат бюджету у 2004 році від недонадходження митних платежів, пов'язаного із зміною режиму пропуску великовантажних автомобілів через державний кордон у пункті пропуску „Ягодин".

10.       Державній податковій адміністрації в області (М.Гринюк), головам Ковельської райдержадміністрації В.Карп’юку, Луцької - В.Науменку та Турійської - О.Дишлюку протягом травня цього року вивчити причини значного зменшення, порівняно з 2003 роком, надходжень до державного бюджету податку на прибуток підприємств на території районів та вжити заходи для забезпечення належної сплати платниками податку сум, передбачених у бюджеті. Про ре-зультати роботи проінформувати облдержадміністрацію до 20 червня цього року.

11.                  Головам Володимир-Волинської райдержадміністрації М.Веремчуку, Ківерцівської - В.Харчуку, Ратнівської - М.Круглію та Шацької - В.Найді вжити заходи для недопущення збільшення заборгованості суб'єктів господарювання у районах перед державним бюджетом та протягом II кварталу 2004 року домогтися погашення боргів, що виникли у цьому році. Про результати роботи проінформувати облдержадміністрацію до 2 липня цього року.

12.                  Головам райдержадміністрацій, міським (міст обласного значення) головам, керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації:

 12.1 Забезпечити до кінця цього року своєчасну виплату заробітної плати з урахуванням вимог чинного законодавства, підвищити рівень фінансування інших захищених статей бюджету, зокрема видатків на придбання медикаментів та продуктів харчування у бюджетних установах.

 12.2 Забезпечити виконання частини 3 статті 91 Закону України „Про Державний бюджет України на 2004 рік" стосовно припинення введення додаткових ставок і посад у штати бюджетних установ та забезпечити ефективне використання наявної їх штатної чисельності.

Зобов'язати голів Камінь-Каширської райдержадміністрації В.Мирку, Локачинської - В.Мазурка, Любомльської - С.Гаврилюка, Турійської - О.Дишлюка вжити заходи до приведення витрат на утримання діючої мережі закладів бюджетної сфери та чисельності працюючих у них до обсягу видатків відповідних місцевих бюджетів, визначених при розрахунку міжбюджетних трансфертів.

 12.3 На виконання підпункту „а” пункту 2 Заходів щодо усунення причин та умов, які сприяють злочинним проявам і корупції, затверджених Указом Президента України від 9 лютого 2004 року № 175/2004, забезпечити до 20 червня 2004 року скорочення бюджетної заборгованості до рівня на початок року та недопущення її зростання протягом року. Про результати проінформувати облдержадміністрацію до 30 червня 2004 року.

13.        Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації (І.Кисляк) вивчити причини росту у І кварталі цього року порівняно з відповідним періодом минулого року обсягів нарахованих пільг та субсидій населенню з оплати енергоносіїв та житлово-комунальних послуг у Горохівському і Ратнівському районах. Про результати проінформувати облдержадміністрацію до 20 червня 2004 року.

14. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови облдержадміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова обласної державної

 адміністрації А.Француз

 

 

 

 

 

 

Івевакова 778 108

Гром 777 200