ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від   10 січня  2003 року №  3

                  м.Луцьк

 

Про роботу головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, організацію  со-ціального захисту населення Мане-вицькою та Старовижівською райдерж-адміністраціями

 

 

 

Аналіз роботи головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації свідчить про те, що протягом 2002 року його діяльність  була направлена на виконання державних програм по поліпшенню соціального захисту населення області. Завдяки проведеній роботі в області на першому етапі реалізації  Стратегії подолання бідності намітилась позитивна тенденція щодо стабілізації  рівня життя населення. Разом з тим одним з основних чинників бідності в регіоні є низький рівень оплати праці. Особливо проблемним залишається вирішення питання щодо підвищення  рівня середньомісячної заробітної плати працівників підприємств і організацій  колективної та приватної форм власності.

         Незадовільний стан умов праці негативно впливає на продуктивність економіки і певною мірою посилює соціальну напругу в суспільстві. Не вирішується ряд проблемних питань з охорони праці та безпечної жит-тєдіяльності: відсутність належного забезпечення працюючих, особливо в сільськогосподарському виробництві, спецодягом, спецвзуттям, засобами колективного та індивідуального захисту у зв’язку з недостатністю коштів на їх придбання, незабезпеченість підприємств, господарств, організацій, служб охорони праці нормативними та законодавчими актами з охорони праці, високий рівень травматизму невиробничого характеру.

         Запровадження готівкових субсидій спонукало до збільшення числа звернень громадян за їх призначенням. На стан розрахунків із готівкових субсидій негативно впливає незадовільне фінансування з Державного бюджету та інші причини, зокрема відсутність пропорційного шляху розподілу коштів субвенцій між видами послуг.

         Проблемним питанням є слабка матеріальна база територіальних центрів (забезпечення транспортом, сільськогосподарською технікою, холодильним, пральним, кухонним обладнанням тощо). Особливо гострою проблемою є питання забезпечення інвалідів автомобілями.

       Недостатньо вживаються заходи щодо здійснення працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями. Не створено районні служби професійної реабілітації та зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями в сільській місцевості.

      У Маневицькому та Старовижівському районах  залишаються проблемними питання низького рівня оплати праці й використання робочого часу, заборгованості з  виплати заробітної плати та соціальних виплат. При розподілі обсягів субвенцій у Маневицькому районі в жовтні та листопаді, а в Старовижівському районі у листопаді на виплату готівкових субсидій кошти не виділялись. У Старовижівському районі рівень забезпечення працюючих засобами індивідуального захисту становить 33,5 відсотка до потреби при середньообласному показнику 71,4 відсотка.

         Враховуючи вищевикладене:

        1. Визнати роботу головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, організацію  соціального захисту населення Маневицькою та Старовижівською райдержадміністраціями недостатньою.

2. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації  вжити конкретних заходів, спрямованих на поліпшення організації соціального забезпечення в області. З цією метою:

- забезпечити посилення контролю за роботою управлінь праці та соціального захисту населення райдержадміністрацій, виконкомів міських (міст обласного значення) рад з питань дотримання законодавства з оплати праці, контролю за станом заборгованості по заробітній платі, покращенню роботи з охорони праці та атестації робочих місць за умовами праці;

- вжити невідкладних заходів щодо виплати заборгованості по державних допомогах малозабезпеченим сім’ям з дітьми, пільг ветеранам війни та праці, субсидій населенню на придбання твердого палива і скрапленого газу;

- завершити опрацювання документів й підготовку клопотань голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради по пенсіях за особливі заслуги перед Україною і забезпечити їх представлення в комісію при Кабінеті Міністрів України.

3. Керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації при укладанні контрактів з керівниками підприємств і організацій обласної спільної власності територіальних громад сіл, селищ і міст області, що належать до сфери їх управління, в обов’язковому порядку передбачати в контрактах атестацію робочих місць за умовами праці.

4. Голові Маневицької райдержадміністрації (Л.Кричкевич) та голові Старовижівської райдержадміністрації (В.Гайдуку) вжити конкретних заходів щодо покращення організації соціального захисту населення у відповідному районі по забезпеченню підвищення рівня оплати праці, погашення заборгованості з виплати заробітної плати, соціальних виплатах малозабезпеченим сім’ям з дітьми, виплат субсидій на тверде паливо та скраплений газ.

5. Головам райдержадміністрацій,  міським (міст обласного значення) головам:

 - при надходженні коштів з Державного бюджету вжити невідкладних заходів щодо погашення заборгованості по виплаті допомог малозабезпеченим сім’ям з дітьми, субсидій на придбання населенню твердого палива, скрапленого газу, пільг ветеранам війни і праці;

 - забезпечити розподіл субвенцій з Державного бюджету на виплату пільг та субсидій на придбання  твердого палива і скрапленого газу пропорційно до фактично нарахованих сум;

- вимагати передбачення в колективних договорах (угодах) при їх укладенні термінів проведення атестації робочих місць відповідно до вимог Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від  1 серпня 1992 року  №442;

- вживати першочергових заходів щодо виділення коштів та забезпечення працюючих якісним спецодягом, спецвзуттям, засобами індивідуального захисту згідно з чинними нормативами;

          - забезпечити проведення навчання керівників, спеціалістів,  працівників з питань охорони праці;

          - утворити протягом 2003 року районні служби професійної реабілітації та зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями в сільській місцевості;

          - забезпечити своєчасну і повну сплату податків підприємствами, організаціями району;

     - ініціювати досудову санацію або порушувати справи про банкрутство підприємств, які неспроможні виконати зобов’язання з виплати заробітної плати;

     - забезпечити відшкодування сум податку на додану вартість підприємствам, організаціям району та використання їх на оплату праці;

     - залучити керівництво профспілок, контролюючих та правоохоронних органів району для вирішення проблем, пов’язаних з оплатою праці.

6. Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в області (І.П.Віщик) забезпечити належне фінансування заходів обласної Програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці на 2001-2005 роки.

7. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації А.Чумаченка.

 

 

Перший заступник голови

   облдержадміністрації                                                                    В.Панчишин

 

 

Куц 72-94-46