Заходи
першого етапу реалізації Регіональної
програми підвищення рівня життя
населення
І. Підвищення зайнятості
населення та розвиток ринку праці.
1. Забезпечити працевлаштування через
державну службу зайнятості на вільні робочі місця у 2002 році 18 тисяч осіб з
числа зареєстрованого, не зайнятого трудовою діяльністю населення, на
новостворені за рахунок дотацій роботодавцям – 1100 осіб.
Обласний
центр зайнятості, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
2002 рік.
2. Проводити роботу по залученню
іноземних інвестицій в економіку області та забезпечити спрямування
фінансово-матеріальних ресурсів на розвиток нових виробництв. Створити в
галузях економіки 3700 нових робочих місць, укомплектувати їх кадрами
відповідної кваліфікації.
Головне управління економіки облдержадмініст-
рації, обласний центр
зайнятості, райдержадмі-
ністрації,
міськвиконкоми.
Постійно.
3. Розширити суспільно-корисну
спрямованість громадських робіт на підприємствах комунальної власності,
соціальної сфери та забезпечити фінансування участі 10300 безробітних та
незайнятих осіб за рахунок коштів місцевих бюджетів, підприємств та Фонду
загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Обласний центр зайнятості, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
2002 рік.
4. Сприяти працевлаштуванню дітей,
позбавлених батьківського піклування та осіб, які потребують соціального
захисту і не здатні конкурувати на рівних на ринку праці. Забронювати на
підприємствах, в установах і організаціях
області, незалежно від форм власності, робочі місця для працевлаштування 2990
осіб цієї категорії, в т.ч. працездатних громадян, а саме :
- 88 місць для молоді, яка залишилася
без піклування батьків (сироти);
- 1109 місць для жінок, які мають
дітей до 6 років, одиноких матерів з дітьми до 14 років, або дітьми-інвалідами;
- 1094 місць для молоді, яка
закінчила загальноосвітні школи, професійні навчально-виховні заклади та якій
надається перше робоче місце;
- 514 місць для молоді, яка звільнилася
зі строкової або альтернативної (невійськової) служби та якій надається перше
робоче місце;
- 28 місць для молоді, якій
виповнилось 15 років і яка, як виняток, може прийматися на роботу;
- 138 місць для громадян
передпенсійного віку;
- 119 місць для осіб, звільнених після відбуття покарання або
примусового лікування.
Обласний центр зайнятості, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
2002 рік.
5. Забезпечити реалізацію заходів,
спрямованих на скоріше повернення безробітних до професійної діяльності,
подолання сімейного безробіття. Охопити професійною підготовкою,
перепідготовкою і підвищенням кваліфікації 4550 безробітних.
Обласний центр зайнятості, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
2002 рік.
6. Проводити цілеспрямовану роботу
щодо розвитку підсобних підприємств та промислів. Надавати фінансову допомогу
фермерським господарствам через Волинське відділення “Укрдержфонду підтримки
фермерських господарств”.
Головне управління сільського
господарства і
продовольства облдержадміністрації.
Постійно.
7. Для ведення фермерського
господарства та сімейного підприємництва в аграрному секторі забезпечити
професійну підготовку 300 незайнятих громадян, які проживають в сільській
місцевості.
Обласний центр зайнятості.
2002 рік.
8. Забезпечити виконання покупцями
об’єктів приватизації умов, передбачених у договорах купівлі-продажу щодо
збереження робочих місць та чисельності працюючих на приватизованих підприємствах.
Регіональне відділення Фонду державного майна
України по Волинській
області, райдержадмініст-
рації, міськвиконкоми, підприємства та органі -
зації області.
Постійно.
9.
В ході реалізації Регіональної програми розвитку малого підприємництва в
області на 2001-2002 роки досягти збільшення :
-
кількості суб’єктів малого підприємництва на 600
одиниць;
-
чисельності працюючих на малих підприємствах на 7000
чоловік;
-
кількості фізичних осіб-підприємців на 5000 чоловік;
Головне управління економіки облдержадмініст-
рації, представництво Держпідприємництва в
області, райдержадміністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
10. З метою здійснення політики
ефективної підтримки самостійно зайнятого населення, сімейного підприємництва, малого
та середнього бізнесу, підвищення конкурентоспроможності незайнятого населення
на ринку праці провести цільову
професійну підготовку та перепідготовку 1900
безробітних громадян, надати 1000 безробітним одноразову допомогу по
безробіттю для відкриття своєї справи.
Обласний центр зайнятості.
2002 рік.
11. Забезпечити створення мережі
представництв обласного молодіжного центру праці та надавати підтримку
здійснюваних ними програм.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержад-
міністрації.
2002 рік.
12. Забезпечити участь студіюючої молоді Волині у Всеукраїнській акції
“Молодіжні трудові загони”.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержад-
міністрації.
2002 рік.
13. Забезпечити створення системи
бізнес - інтернет – центрів, бізнес - інкубаторів в області, у тому числі
молодіжних, з метою використання можливостей інтернету у навчальній діяльності,
надання допомоги підприємцям-початківцям в освоєнні основ ринкової економіки та
підприємництва, доступу до інформації про навчальні заклади, спеціальності та
попит на професії.
Головне управління економіки, управління у
справах сім’ї та молоді, управління освіти і нау-
ки облдержадміністрації, обласний центр зайня-
тості, райдержадміністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
14. З метою забезпечення продуктивної
зайнятості, ефективності виробництва, збереження і розвитку кадрового
потенціалу вжити цілеспрямованих заходів щодо сприяння підприємствам в
організації професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації
кадрів безпосередньо на виробництві, надання можливостей працівникам
підприємства оволодівати без відриву від виробництва сучасними технологіями,
освоювати нове обладнання, техніку, нові методи організації праці.
Головне управління праці та соціального захисту
населення
облдержадміністрації, райдержадмі-
ністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
ІІ. Збільшення доходів від
трудової діяльності та за рахунок
здачі в оренду земельних часток
(паїв) і майнових паїв.
1. Ініціювати визначення регіональною
Угодою між обласною Радою, обласною державною адміністрацією, Конфедерацією
роботодавців та Федерацією профспілок області на 2002 рік для підприємств
комунальної форми власності встановлення міжкваліфікаційних (міжпосадових)
співвідношень в оплаті праці, з врахуванням розміру мінімальної заробітної
плати з 1 січня 2002 року – 150 грн., з 1 липня 2002 року – 170 грн.
Головне управління праці та
соціального захисту
населення облдержадміністрації.
Під час укладання регіональної угоди.
2. При укладанні колективних договорів на
2002 рік на госпрозрахункових підприємствах комунальної форми власності
забезпечити :
- формування фонду оплати праці з
розрахунку збільшення його не менше як на 0,6 відсотка за кожний відсоток
приросту обсягів виробництва, надання послуг;
- зростання середньомісячної
заробітної плати до рівня прожиткового мінімуму, встановленого законом для
працездатної особи на основі встановлення тарифних ставок та посадових окладів
у розмірах не нижче норм, визначених Генеральною, галузевими та регіональною
угодами, укладених на 2002 рік. Сприяти проведенню аналогічної роботи на
підприємствах і в організаціях інших форм власності.
Райдержадміністрації,
міськвиконкоми, управління облдержадміністрації.
Під час
укладання колективних договорів.
3. При перевірках дотримання
законодавства про працю, своєчасної та повної сплати податків з громадян
виявляти факти отримання необлікованої заробітної плати працівниками
підприємств і організацій області.
Вирішувати питання, у встановленому порядку, про притягнення до
адміністративної відповідальності посадових осіб, винних в укритті реальних доходів.
Територіальна державна інспекція праці області,
Державна податкова
адміністрація області, рай-
держадміністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
4. Проводити періодичний аналіз
використання робочого часу на підприємствах і в організаціях області та на
основі контролю за виконанням заходів Територіальної програми зайнятості
населення області на 2002 рік, Регіональної програми розвитку малого
підприємництва в області на 2001-2002 роки та інших, вносити пропозиції щодо
активізації роботи, спрямованої на підвищення зайнятості працюючих у галузях
економіки області. Забезпечити підвищення рівня використання робочого часу
одним штатним працівником у промисловості і сільському господарстві на 5 відсоткових
пунктів.
Головне управління праці та соціального захисту
населення облдержадміністрації, обласний центр
зайнятості.
2002 рік.
5. Створити в області аграрну дорадчу
службу як орган консультативної та інформаційної роботи з усіма категоріями
сільгоспвиробників, в першу чергу власниками земельних та майнових паїв з метою
становлення нових організаційно-правових форм господарювання, здатних
функціонувати в нових ринкових умовах.
Головне управління сільського
господарства і
продовольства
облдержадміністрації, райдержад-
міністрації.
2002 рік.
6. Розробити навчальну програму по
вивченню норм Земельного Кодексу України та організувати навчання спеціалістів
районної ланки, органів місцевого самоврядування та сільськогосподарських
підприємств.
Головне управління сільського
господарства і
продовольства облдержадміністрації,
райдержад-
міністрації.
2002 рік.
7. Сприяти створенню агротуристичних
господарств в мальовничих куточках області, розширенню “зеленого туризму” для
бажаючих розпочати власний бізнес як основного джерела доходу.
Райдержадміністрації, головне управління сільсь-
кого господарства і
продовольства облдержадмі-
ністрації.
Постійно.
8. Активізувати роботу щодо
реформування сільськогосподарських виробничих кооперативів у приватні
агроформування з обов’язковим укладанням договорів оренди майна, земельних
часток (паїв) з їх власниками – селянами та повної оплати за оренду.
Райдержадміністрації, головне управління сільсь-
кого господарства та продовольства.
2002 рік.
ІІІ. Соціальне страхування як
спосіб захисту особи та її
сім’ї від втрат доходу.
1. Забезпечити в повному обсязі
фінансування видатків, передбачених на виконання регіональних програм з охорони
материнства і дитинства, здоров’я осіб похилого віку, боротьби зі СНІДом та
туберкульозом.
Управління охорони
здоров’я, головне фінансове
управління
облдержадміністрації,
райдержадмі-
ністрації, міськвиконкоми.
2002
рік.
IV.
Запровадження консолідованої системи адресної
допомоги та соціальних послуг.
1. Створити банк даних щодо
малозабезпечених сімей.
Головне управління праці та соціального захисту
населення облдержадміністрації
І квартал 2002 року.
2. Забезпечити отримання населенням
твердого палива за призначеними субсидіями.
Головне управління праці та соціального захисту
населення
облдержадміністрації,
райдержадмі-
ністрації, міськвиконкоми
Постійно.
3. Забезпечити своєчасне нарахування
та фінансування призначеної допомоги сім’ям з дітьми та малозабезпеченим сім’ям
в межах затверджених асигнувань.
Головні управління
праці та соціального захисту
населення, фінансове управління
облдержадмі-
ністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми.
Постійно.
4. Запровадити механізм надання у
грошовій формі субсидій на придбання скрапленого газу, твердого палива.
Реалізовувати заходи щодо врахування майнового стану громадян при наданні
житлових субсидій та інших видів державної допомоги.
Головні управління праці та соціального захисту
населення, фінансове, економіки
облдержадмі-
ністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
5. Розробити обласну довгострокову програму
“Турбота” з питань розвитку форм і методів комплексного надання соціальних
послуг найбільш вразливим верствам населення.
Головне управління праці та соціального захисту
населення облдержадміністрації, райдержадмі-
ністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
6. Забезпечити підготовку кадрів для
організації соціальної роботи з найбільш вразливими верствами населення.
Управління освіти і науки облдержадміністрації.
2002 рік.
7. Зміцнити матеріально-технічну базу
територіальних центрів соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких
непрацездатних громадян, забезпечивши їх відповідними приміщеннями,
автотранспортом.
Головне управління праці та
соціального захисту
населення облдержадміністрації, райдержадмі-
ністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
8. Забезпечити фінансування
територіальних центрів, центрів соціальних служб для молоді, відділень
соціальної допомоги вдома, які надають соціальні послуги одиноким громадянам
похилого віку та інвалідам, найбільш вразливим категоріям дітей та молоді
відповідно до їх потреб.
Головне управління праці та соціального захисту
населення, управління у справах сім’ї та молоді
облдержадміністрації,
райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
2002 рік.
9. Запровадити механізм надання всіх видів соціальної допомоги за
одним зверненням на підставі одного пакету документів на базі управлінь праці
та соціального захисту населення Ратнівської райдержадміністрації та виконкому
Володимир-Волинської міської ради з поступовим розповсюдженням експерименту на
всі районні та міські управління. З метою впровадження даного експерименту
провести у квітні 2002 року на базі управління праці та соціального захисту
населення Володимир-Волинського міськвиконкому провести обласний семінар.
Головне управління праці та соціального захисту
населення облдержадміністрації, Володимир - Во-
линський міськвиконком.
2002 рік.
V.
Соціальна підтримка непрацездатних громадян та осіб
з обмеженими фізичними можливостями.
1. Вжити
заходи щодо виконання
вимог ст.ст.19, 20 Закону
України
“Про
основи соціальної захищеності інвалідів в Україні “ в частині 4-х відсоткового
нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а також
шляхом створення в 2002-2005 роках не менше 50 нових робочих місць за рахунок
коштів Фонду соціального захисту інвалідів, зокрема, 10 робочих місць у 2002
році.
Обласне відділення Фонду України соціального
захисту інвалідів, райдержадміністрації, міськ-
виконкоми.
2002 рік.
2. Розширювати підприємницьку
діяльність осіб з обмеженими фізичними можливостями, розвивати надомну працю і
сімейний бізнес шляхом виділення інвалідам, що бажають займатись надомною
працею, мінімальних безповоротних допомог за рахунок коштів Фонду України
соціального захисту інвалідів.
Обласне відділення Фонду України
соціального
захисту інвалідів, регіональна комісія з питань
діяльності підприємств та організацій громадсь-
ких організацій інвалідів,
райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
Постійно.
3. Створити центр раннього втручання
і соціальної реабілітації дітей-інвалідів у місті Луцьку.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержад-
міністрації, обласний центр соціальних служб для
молоді, Луцький міськвиконком.
2002 рік.
4. Завершити реконструкцію та
забезпечити необхідним обладнанням для реабілітації обласний центр реабілітації
дітей-інвалідів з органічними ураженнями нервової системи с. Дачне.
Управління охорони здоров’я облдержадмініст-
рації.
2002 рік.
5. Забезпечити усунення
комунікаційних, будівельних та інших перешкод, що заважають доступу особам з
обмеженими фізичними можливостями до об’єктів соціальної інфраструктури,
зокрема транспорту. При розробці і корегуванні проектно-кошторисної
документації закладати кошти на ці цілі.
Управління капітального будівництва, містобуду-
вання та архітектури облдержадміністрації, рай-
держадміністрації, міськвиконкоми.
Постійно.
VI.
Соціальна підтримка сімей з дітьми та дітей,
позбавлених батьківського
піклування.
1. Забезпечити фінансування діяльності обласного
будинку дитини відповідно до наявних потреб.
Управління охорони здоров’я облдержадмініст-
рації.
2002 рік.
2. Забезпечити безкоштовним
харчуванням дітей перших двох років життя з малозабезпечених сімей.
Управління охорони здоров’я облдержадмініст-
рації, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
Постійно.
3. Створити денні пункти соціальної
допомоги, розширити мережу консультативних пунктів з психологічних, юридичних
та соціальних питань, а також майданчиків і клубів для організації дозвілля
дітей.
Обласний центр соціальних служб для молоді,
райдержадміністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
4. Сприяти подальшому підвищенню
ефективності діяльності обласного притулку для неповнолітніх, зміцненню його
матеріально-технічної бази та поліпшенню кадрового забезпечення цього закладу.
Служба у справах
неповнолітніх облдержадмі-
ністрації
Постійно.
5. Сприяти створенню та розвитку
мережі центрів соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді.
Обласний центр соціальних служб для молоді,
райдержадміністрації, міськвиконкоми.
Постійно.
ї
6. Залучати громадські благодійні
організації до розв’язання проблем безпритульності та бездоглядності дітей.
Обласний центр соціальних служб для молоді,
служба у справах неповнолітніх, управління у
справах сім’ї та молоді
облдержадміністрації,
райдержадміністрації, міськвиконкоми.
Постійно.
7. Розширювати мережу дитячих
будинків сімейного типу відповідно до потреб та забезпечувати їх діяльність.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержад-
міністрації, райдержадміністрації, міськвиконкоми
2002 рік.
8. Розширювати мережу центрів сім’ї
“Родинний дім”.
Управління у справах сім’ї та молоді облдержад-
міністрації, райдержадміністрації,
міськвиконкоми
2002 рік.
VII.
Поліпшення житлових умов соціально-вразливих
верств населення.
1. Передбачити у бюджетах усіх рівнів збільшення обсягів кредитування
житлового будівництва для молодих сімей.
Головне фінансове управління облдержадмініст-
рації, регіональне
відділення державного фонду
сприяння молодіжному будівництву
в області,
райдержадміністрації, міськвиконкоми.
2002 рік.
2. При складанні списків
індивідуальних житлових забудовників, які потребують кредитування житла на селі
за програмою “Власний дім”, макси-
мально враховувати
життєвий рівень найбільш вразливих верств населення.
Обласний фонд підтримки індивідуального
житлового будівництва на селі, райдержадмі-
ністрації.
Постійно.
3. Сприяти фінансуванню будівництва
за рахунок різних джерел, а також благодійних фондів, коштів підприємств та
організацій різних форм власності для ветеранів Великої Вітчизняної війни,
військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, молодих сімей та
громадян, які потребують соціального захисту з боку держави.
Райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
Постійно.
4. Запровадити, після розробки
Держбудом України, соціальні нормативи у сфері житлово-комунального
обслуговування області.
Управління
житлово-комунального господарства
облдержадміністрації, райдержадміністрації,
міськвиконкоми.
2002 рік.
5. У регіональних програмах розвитку
житлового будівництва забезпечувати створення житлового фонду соціального
призначення шляхом будівництва нового, реконструкції існуючого житлового фонду.
Управління капітального будівництва
облдерж-
адміністрації, райдержадміністрації, міськвикон-
коми.
2002 рік.
VIII.
Моніторинг реалізації стратегічних напрямів
підвищення рівня життя населення.
1. Проводити моніторинг рівня життя
населення.
Головне управління праці та соціального захисту
населення
облдержадміністрації, обласне
управ-
ління статистики.
Щомісяця.
2. Висвітлювати у засобах масової інформації рівень доходів
населення області.
Обласне управління статистики.
2002 рік.
3. Підготувати щорічний статистичний
збірник “Соціальні індикатори рівня життя населення”.
Обласне управління статистики.
Вересень 2002 року.
4. Здійснювати комплексну оцінку
зміни ситуації з бідністю на основі щорічного моніторингу показників бідності
та соціального розвитку в області,
районах та містах.
Головне управління праці та соціального захисту
населення облдержадміністрації,
райдержадмі-
ністрації, міськвиконкоми.
Щороку.