ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

від 30 січня 2002 року  № 48

            м. Луцьк

 

Про поліпшення роботи

із зверненнями громадян

 

 З метою поліпшення роботи по розгляду звернень громадян відповідно до вимог Конституції України,  Закону України “Про звернення громадян”,  Указу Президента України від 19 березня 1997 року  № 241/97 “Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення” та враховуючи проведену роботу із зверненнями громадян у 2001 році  (довідка додається), соціально-політичну значимість роботи з розгляду пропозицій, заяв і скарг громадян:             

 1.  Керівникам відділів, управлінь інших структурних підрозділів облдержадміністрації, головам райдержадміністрацій, міським (міст обласного значення) головам:

1.1. Посилити відповідальність посадових осіб за належну організацію виконання нормативно-правових актів, спрямованих на забезпечення конституційних прав громадян на звернення.

                1.2. Забезпечити неухильне виконання Закону України “Про звернення громадян” щодо об’єктивної, всебічної та своєчасної перевірки заяв і скарг, домагатися конкретного вирішення звернень, особливо найменш соціально-захищених категорій громадян, вишукувати для поліпшення їх соціального, медичного обслуговування, надання адресної допомоги всі матеріальні та фінансові можливості.

                1.3. Встановити суворий контроль за дотриманням термінів розгляду заяв і скарг громадян, розглядати кожен факт допущеного зволікання і вживати заходів щодо недопущення порушень.

                1.4. Регулярно проводити  особистий прийом громадян згідно із затвердженими графіками в установлені дні та години, у зручний для них час. Запроваджувати прямі телефонні лінії, виїзні прийоми громадян за місцем праці і проживання.

                1.5. Систематично надавати практичну і методичну допомогу місцевим радам, структурним підрозділам райдержадміністрацій, міськвиконкомів, підприємствам, установам, організаціям у поліпшенні роботи із зверненнями громадян.

                1.6. Це розпорядження розглянути на нарадах при головах райдержадміністрацій, засіданнях міськвиконкомів з урахуванням довідки про проведену роботу із зверненнями громадян у 2001 році (додається).

2. Райдержадміністраціям, виконкомам  міських (міст обласного значення) рад налагодити відповідно до вимог чинного законодавства  контроль за станом розгляду звернень громадян на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності.

3.        Апарату облдержадміністрації:

3.1. Щоквартально аналізувати звернення громадян, що надходять до облдержадміністрації, з викладом недоліків та упущень, що були у роботі органів виконавчої влади за останні три місяці.               

3.2. Заслуховувати на нарадах при голові облдержадміністрації  питання про здійснення райдержадміністраціями та міськвиконкомами розгляду звернень громадян та їх об’єднань, а також контролю за станом цієї роботи на підприємствах, в установах, організаціях.

3.3. Перевірити стан дотримання чинного законодавства по розгляду звернень громадян  у головних управліннях сільського господарства та продовольства, праці та соціального захисту населення, управліннях у справах сім’ї та молоді, промисловості, енергетики, транспорту та зв’язку, у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи облдержадміністрації, на окремих підприємствах, в  установах, організаціях.

3.4. Організовувати навчання працівників відділів, управлінь, інших структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та виконкомів міських (міст обласного значення) рад, які проводять роботу із зверненнями громадян. 

4. Визнати недостатньою роботу:

4.1. Іваничівської райдержадміністрації (А.П. Стаднік) за постійні порушення термінів розгляду звернень громадян, факти тяганини і формалізму при вирішенні порушених у зверненнях питань.

4.2.  Любешівської райдержадміністрації (О.І. Шукалович) з організації розгляду звернень громадян, несвоєчасного виконання доручень керівництва облдержадміністрації.

4.3. Управління з питань внутрішньої політики облдержадміністрації (В.С. Вознюк) за порушення вимог Закону України  “Про звернення громадян”.

5. Головам  райдержадміністрацій та міським (міст обласного значення) головам вивчити і розглянути кожен факт допущеного зволікання, необ’єктивного підходу до вирішення звернень громадян і вжити відповідні заходи.

6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації С.М. Ющика.

 

Голова обласної державної

         адміністрації                                                                                               Б.П. Клімчук

 

Ралець 4-62-70

                                                                                    Голові обласної державної

                                                                                          адміністрації

 

                                                                                          Б.П.Клімчуку

 

Довідка

про проведену роботу із зверненнями громадян

у 2001 році

 

                Протягом 2001 року до обласної, районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування надійшло 197592 звернення громадян, що на 21759 звернень менше, ніж у 2000 році. Зменшення відбулося по всіх містах і районах, за винятком Володимир-Волинського, Горохівського, Любешівського і Турійського районів, в яких зросла кількість звернень громадян до сільських рад.

                36 відсотків усіх порушених питань становили питання сільського господарства та землекористування, 23,4 відсотка – питання соціального захисту населення.

                У порівнянні з 2000 роком на 7206 звернень зменшилося надходження заяв і скарг до райдержадміністрацій. Збільшення відбулося лише до Володимир-Волинської та Камінь-Каширської райдержадміністрацій відповідно на 74,1 і 0,8 відсотка.

                Облдержадміністрацією розглянуто у 2001 році 3601 звернення, що на 1082 звернення менше, ніж у попередньому році.

                У зверненнях громадян до облдержадміністрації найгострішими залишалися проблеми соціального захисту населення (33,5 відсотка). Питання сільського господарства становили 11,4, житлові – 8,3, комунального господарства – 7,4, охорони здоров’я – 5,8, праці –5,7 відсотка. Збільшилася кількість листів з питань виплати проіндексованих грошових заощаджень, які становили 7,8 відсотка.

                Усі звернення, що надійшли з вищестоящих органів державного управління, були особисто розглянуті головою облдержадміністрації. За його безпосередньою участю розглянуто 1517 заяв і скарг громадян, переважна більшість яких вирішена позитивно.

                Листи, одержані з Адміністрації Президента України, становили 24 відсотки від їх загальної кількості. У 2001 році облдержадміністрацією розглянуто 863 звернення громадян області, що надійшли з Адміністрації  Президента України, 174 звернення – з Кабінету Міністрів та Міністерств України, 124 звернення – з Апарату Верховної Ради, Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини та від народних депутатів України.

                2735 звернень або 75,9 відсотка звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації, було взято на контроль. Задоволено більше як 40 відсотків звернень. З позабюджетного рахунку облдержадміністрації було виділено 147337 гривень на матеріальну допомогу малозабезпеченим верствам населення.

                Реалізуючи вимоги Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення”, обласна, районні державні адміністрації, органи місцевого самоврядування вживали заходів по підвищенню рівня роботи із зверненнями громадян, забезпеченню їх своєчасного та якісного розгляду.

                Стан розгляду звернень громадян був предметом обговорення на нарадах при головах Володимир-Волинської, Горохівської, Камінь-Каширської, Луцької, Маневицької, Ратнівської, Рожищенської, Старовижівської, Турійської  райдержадміністрацій, засіданнях міськвиконкомів.

                Так, Горохівською райдержадміністрацією було проаналізовано стан роботи із зверненнями громадян за перше півріччя 2001 року з врахуванням недоліків під час перевірки у березні 2001 року. У другому півріччі минулого року перевірено дотримання вимог Закону України "Про звернення громадян", “Інструкції з діловодства за зверненнями громадян” у 5 сільських радах, прийнято відповідні розпорядження.

                Питання роботи із зверненнями громадян перебувало на постійному контролі у Володимир-Волинській райдержадміністрації. Систематично надавалася практична допомога сільським радам з питань роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому. Вивчено роботу із зверненнями громадян в Устилузькій міській раді, відділі освіти райдержадміністрації, прийнято відповідні розпорядження.                

                Камінь-Каширською райдержадміністрацією перевірено роботу із зверненнями громадян у 9 сільських радах, 2 управліннях та 1 відділі. На нарадах при голові райдержадміністрації заслухано 4 виконкоми сільських рад з питань організації роботи із зверненнями громадян та дотримання чинного законодавства, прийнято відповідні розпорядження. Проведено 12 прямих ліній та 48 виїзних прийомів громадян.

                Ківерцівською райдержадміністрацією вивчалися питання роботи із зверненнями громадян у Ківерцівській міській, Олицькій селищній та 10 сільських радах. На виїзних прийомах прийнято 190 громадян.

                Турійською райдержадміністрацією проведено перевірку всіх відділів та управлінь райдержадміністрації з питань організації роботи із зверненнями громадян.

                Рожищенською райдержадміністрацією перевірено роботу із зверненнями громадян у 15 сільських радах, 3 відділах райдержадміністрації, на підприємстві “Теплокомуненерго”. Прийнято 343 громадяни на виїзних прийомах за місцем праці та проживання.

                Питання роботи із зверненнями громадян вивчались протягом року в 11 сільських та 2 селищних радах Луцького, 8 сільських радах Ковельського, 10 сільських та Заболоттівській селищній радах, в управліннях, відділах, на підприємствах Ратнівського, 9 сільських радах, 4 відділах та управлінні Старовижівського районів.

                Суворий контроль за додержанням строків розгляду звернень громадян, їх остаточним вирішенням і недопущенням повторних звернень встановлений у Володимир-Волинському міськвиконкомі. На засіданнях комісії по розгляду повторних звернень з”ясовувались причини надходження заяв і скарг, вживались заходи по наданню конкретної допомоги, в результаті чого кількість повторних звернень у порівнянні з минулим роком зменшилася.

                Діяльність органів державної виконавчої влади на місцях при розгляді звернень громадян спрямовувалась на більш повне задоволення їхніх потреб і законних вимог. Вишукувались усі можливості для вирішення життєво важливих питань, порушених у зверненнях інвалідів, ветеранів війни і праці, багатодітних сімей, одиноких матерів. Надавалась матеріальна і гуманітарна допомога.

                Так, Нововолинським міськвиконкомом задоволено 45,6 відсотка звернень. Горохівською райдержадміністрацією виділено 20028, Ковельською – 17630, Любомльською - 17510, Старовижівською – 14000 гривень матеріальної допомоги. 2196 громадянам Рожищенського району надано гуманітарної допомоги на суму 52826 гривень. 458 малозабезпеченим громадянам надано 16355 гривень грошової допомоги.

На виконання доповідної записки про звернення громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації за 10 місяців 2001 року та резолюції голови облдержадміністрації переважна більшість структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій і  міськвиконкомів, глибоко проаналізували стан розгляду звернень громадян, розглянули кожен факт зволікання, порушення встановлених термінів і вжили заходів для поліпшення роботи із зверненнями громадян.

Так, у 2001 році управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації питання роботи із зверненнями громадян розглядалося на колегії управління та оперативних нарадах при начальникові управління. Для головних лікарів лікувально-профілактичних закладів в області у грудні минулого року було проведено правове навчання по вивченню Закону України “Про звернення громадян”. З усіма керівниками, які допускали порушення термінів розгляду заяв і скарг, була проведена відповідна робота по дотриманню вимог чинного законодавства.

Факти зволікань розгляду звернень громадян, причини порушень встановлених термінів були обговорені на оперативних нарадах у Луцького міського голови. За порушення термінів розгляду звернень, допущений формалізм начальників управлінь капітального будівництва, житлово-комунального господарства, містобудування та архітектури Луцького міськвиконкому Яцюру В.І., Семенюк Т.М.,  Герасимюка Л.В. попереджено й встановлено персональну відповідальність за забезпечення своєчасного розгляду звернень громадян. У результаті підвищення відповідальності до розгляду заяв і скарг громадян останнім часом виконавська дисципліна поліпшилась.

Не прореагували на вищеназвану доповідну записку головне управління сільського господарства і продовольства, управління культури, капітального будівництва, промисловості, енергетики, транспорту і зв’язку, в справах сім’ї та молоді, з питань фізичної культури, спорту та туризму, з питань внутрішньої політики облдержадміністрації.

Робота із зверненнями громадян вимагає докорінного поліпшення в окремих управліннях облдержадміністрації, райдержадміністраціях та міськвиконкомах.

Недостатню увагу розгляду звернень громадян приділяє Іваничівська райдержадміністрація, допускає прояви формалізму та поверхового ставлення до розгляду обгрунтованих вимог громадян. Неодноразово заявникам та облдержадміністрації надсилались неповні відповіді на порушені питання. Це, зокрема, стосувалось звернень Минчук Л.І. з с.Будятичі Іваничівського району щодо поліпшення житлових умов заявниці, яке було передане у вересні 2001 року на розгляд сесії Старолішнянської сільської ради. Про остаточне вирішення звернення облдержадміністрацію ще не повідомлено.

Не повідомлено облдержадміністрацію  про остаточне вирішення звернення Кареліної О.П. з с.Луковичі Іваничівського району, яке з травня 2001 року залишено на додатковому контролі щодо надання статусу учасниці війни.

На звернення мешканця смт.Іваничі Колесника Т.Я. з 19 листопада 2001 року облдержадміністрацією одержано відповідь 15 січня 2002 року з  порушенням встановленого законодавством терміну.

Іваничівською райдержадміністрацією було допущено тяганину з розглядом звернень інваліда війни II групи Ярощука С.Д з с.Кропивщина щодо видачі недостовірної довідки сільським головою, ставлення до ветеранів війни, телефонізації житла.

Звернення Зеленка М.І. з с.Топилище Іваничівського району щодо надання допомоги в одержанні довідки з місцевого господарства для оформлення пенсії дружині Зеленко Н.Р. було вирішено лише після його звернення на особистий прийом до голови облдержадміністрації у жовтні 2001 року. Пенсію було призначено з 29 квітня 2001 року і виплачено у листопаді з доплатою за минулі місяці.

Недостатньо здійснює контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян, допускає випадки зволікань у вирішенні порушених ними питань Любешівська райдержадміністрація. З порушенням встановленого терміну і неточностями було проінформовано облдержадміністрацію про розгляд та вирішення звернення Плясун Н.І. з с.Велика Глуша щодо виплати заборгованих коштів дочці заявниці. До цього часу з червня минулого року не повідомлено облдержадміністрацію про остаточне вирішення колективного звернення Смокович А.А. та інших громадян з с.Великий Курінь  по відновленню радіомовлення. А звернення інваліда II групи Кравчука О.В. з с.Погулянка розглядалося в райдержадміністрації більше двох місяців.

Вимоги Закону України “Про звернення громадян” порушувались Луцьким міськвиконкомом. Мали місце випадки зволікання з вирішенням порушених заявниками питань, формалізм та поверхове ставлення до обгрунтованих звернень громадян.

Так, на звернення Данилюка В.О. з м.Луцька щодо тяжкого матеріального становища його сім”ї, яка складається з 5 глухонімих осіб, міськвиконком виділив 50 гривень матеріальної допомоги. Не було обстежено житлово-побутових умов, не з’ясовано, які причини спонукали заявника писати про виїзд за кордон. Відповідь була короткою: “Що стосується виїзду за кордон, то Данилюку В.О. потрібно звернутися в посольство  країни, в яку він збирається виїжджати”.

Тяганину допущено Луцьким міськвиконкомом при вирішенні звернення інваліда війни 1 групи Синельникова Я.Б щодо заміни газової плити, яке залишено на контролі в облдержадміністрації до 25 жовтня 2001 року. Про остаточне вирішення питання ще не повідомлено.

Невиправдане зволікання допустив Луцький міськвиконком при вирішенні звернення Коваль К.Л. щодо виплати заборгованості по допомогах на дитину та чорнобильських коштах, оплати листка непрацездатності по вагітності та пологах. Порушені заявницею питання знаходились на контролі в Адміністрації Президента України і вирішувалися з червня по грудень 2001 року. Аналогічна ситуація склалась з вирішенням звернення мешканця обласного центру Шпакова О.М. Луцькому міськвиконкому потрібен був цілий рік, щоб повідомити облдержадміністрацію у січні 2002 року для інформування Адміністрації Президента України про заміну дефектної ванни у новозбудованій квартирі заявника.

Порушення встановлених термінів були допущені Ковельським міськвиконкомом при розгляді колективного звернення мешканців будинку №105 по вул.Володимирській (Ляпіна З.І. та ін.) щодо  ремонту ліфта та листа без підпису з вул.Чайковського, 9 щодо подачі гарячої води і опалення житла.

Більше 40 днів розглядалося звернення Воронцової В.М. з с.Пульмо Шацького району, причому Шацькою райдержадміністрацією не було вирішене жодне з порушених питань (розмитнення автомобіля, встановлення групи інвалідності, взяття чоловіка заявниці на облік у центрі зайнятості). На таке звернення необхідно було дати роз”яснення у 15-денний термін.

З порушенням вимог Закону України “Про звернення громадян” було розглянуте Локачинською райдержадміністрацією звернення Ярощук Т.М. з с.Новий Загорів щодо виділення земельної ділянки заявниці як працівникові соціальної сфери. Два місяці треба було чекати облдержадміністрації, щоб одержати таку відповідь: “Якщо Ярощук Т.М. бажає отримати земельну ділянку до 2 га, їй необхідно подати заяву на вирішення сесії сільської ради”.

Управлінням освіти і науки облдержадміністраціїї з порушенням встановленого терміну розглянуто  звернення Стецюк О. з м.Горохова про невиплату заробітної плати у повному розмірі працівникам Горохівського сільгосптехнікуму.

Управлінням з питань фізичної культури, спорту та туризму облдержадміністрації не повідомлено про остаточне вирішення звернення Бобчинської В.В. з м.Луцька щодо функціонування плавального басейну “Колос” та виплати заборгованої зарплати, яке залишено на додатковому контролі.

Управлінням промисловості, енергетики, транспорту та зв’язку облдержадміністрації не прореаговано на колективне звернення працівників ВАТ “Нововолинський ДОК”, яке йому було надіслане у травні 2001 року для контролю щодо погашення заборгованості за виконані роботи на об”єктах чорнобильської будівельної програми.

Порушення встановлених термінів допущені головним управлінням сільського господарства і продовольства при розгляді колективного звернення Гузея В.М. та інших громадян з смт.Мар’янівки Горохівського району. Ні Гузея В.М., ні Макаревича І.С., інваліда війни 1 групи, не повідомлено про результати вирішення порушених питань.

У зазначених випадках строки розгляду звернень у встановленому законом порядку не продовжувались.

Незадовільно ведеться робота із зверненнями громадян в управлінні з питань внутрішньої політики облдержадміністрації. Незважаючи на те, що у попередній доповідній записці це управління піддавалось критиці за допущені порушення при розгляді звернень громадян, позитивних зрушень не відбулося. Стан роботи із зверненнями громадян не проаналізовано. До цього часу так і не повідомлено заявницю Коляду Л.І. з с.Полонка Луцького району та облдержадміністрацію про результати розгляду її звернення у липні 2001 року.

Робота із зверненнями громадян вимагає значного поліпшення. І в першу чергу – у виконавчих органах сільських, селищних, міських рад, відділах і управліннях райдержадміністрацій. Найперше сюди звертаються люди й часто-густо не можуть отримати не тільки позитивного вирішення, але й вичерпної і аргументованої відповіді.

Багато нарікань громадян є на недотримання графіків особистого прийому громадян,  несвоєчасні відповіді на звернення або їх відсутність. Разом з некомпетентним і поверховим розглядом це є головними причинами повторних звернень.

З аналізу даних про звернення громадян випливає, що на місцях, де забезпечено належне виконання законодавства щодо звернень громадян, діяльність керівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування спрямована на надання конкретної допомоги заявникам у вирішенні обгрунтованих заяв і скарг, прийняття вичерпних заходів по дотриманню і захисту законних інтересів громадян, трудових колективів, населення з цих міст і районів рідше звертається із своїми запитами і проблемами на адресу вищестоящих органів державного управління.

На адресу Президента України надійшло найбільше звернень від жителів міст Луцька і Нововолинська, Іваничівського, Ківерцівського, Луцького, Любешівського і Турійського районів. Число звернень до Адміністрації Президента України від громадян Камінь-Каширського району збільшилось від 59 звернень у 2000 році до 88 звернень у 2001 році.

Райдержадміністраціями, виконкомами міських (міст обласного значення) рад не здійснюється, як того вимагає чинне законодавство, контроль за станом розгляду звернень громадян на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форм власності.  

Враховуючи вищевикладене, вважаємо за необхідне цю довідку надіслати відділам та управлінням облдержадміністрації, райдержадміністраціям, міськвиконкомам (міст обласного значення) для поліпшення роботи із зверненнями громадян, підвищення їх відповідальності за вирішення порушених у заявах і скаргах питань.

Додаток: статистичні дані на 4  арк.

 

Сектор по роботі із зверненнями

                                                                    громадян   юридичного   відділу

                                                                    апарату     облдержадміністрації

 

                                                          

Ралець 4-62-70