ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 31 жовтня 2002 року № 465
м.Луцьк
Про стан реформування земельних
відносин в області
Аналіз стану
реформування земельних відносин в області засвідчує, що у роботі районних
державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських, селищних і сільських
рад, органів земельних ресурсів мають місце серйозні недоліки та упущення.
Зокрема, у жодному районі у
місцевих бюджетах на поточний рік не передбачені кошти на проведення земельної
реформи відповідно до програми розвитку земельної реформи в області на
2001-2005 роки, затвердженої розпорядженням голови обласної державної
адміністрації від 7 вересня
2001 року № 472.
Незадовільно
проводиться організаційна робота з видачі державних актів на право приватної
власності на землю у розмірі частки (паю). Однією з причин цього є скрутне
матеріальне становище більшості громадян. Разом з цим для активізації цієї
роботи не залучаються кошти сільськогосподарських підприємств у рахунок плати
за оренду земельних часток (паїв), громадянам не роз’яснюється необхідність
оформлення права власності на землю до 1 січня 2004 року, як того вимагає постанова Верховної Ради
України від 17 грудня
1999 року № 1312-14. Як
результат, станом на 1 жовтня цього року у Рожищенському районі видано лише 11,6
відсотків державних актів від
загальної кількості власників сертифікатів, у Ківерцівському – 14,0, Любомльському – 15,1 Турійському – 16,6
та Ратнівському районі – 16,9 відсотка.
Не приділяється належна
увага юридичному оформленню договорів оренди земельних ділянок у Рожищенському,
Ратнівському та Ківерцівському районах,
де виявлені непоодинокі випадки відсутності у договорах оренди її суттєвих
умов - орендної плати, її розмірів, індексації, форм платежів і термінів дії
договорів.
Використання земель запасу
та резервного фонду без укладених договорів оренди допускається у Рожищенському
та Ратнівському районах.
У ряді районів не
проводиться профілактика порушень земельного законодавства. Так, у
Любомльському районі протягом дев’яти місяців цього року органами земельних
ресурсів виявлено 153, Горохівському – 137 та Маневицькому – 112 таких
порушень.
Незважаючи на те, що в
цілому по області земель несільськогосподарського призначення продано на суму
7,9 мільйона гривень з яких станом на 1 жовтня 2002 року надійшло 4,4 мільйона
гривень, не виконується план продажу земель несільськогосподарського
призначення у Камінь-Каширському, Ратнівському, Старовижівському районах та у
м.Нововолинську. Відсутній постійний контроль за надходженням коштів від
продажу згаданих земель.
З метою значного поліпшення
роботи щодо реформування земельних відносин в області:
1.Визнати роботу по
реформуванню земельних відносин районних державних адміністрацій, виконкомів
сільських, селищних, міських рад, обласного управління земельних ресурсів (С.
Шабала) недостатньою.
2.Звернути увагу обласного
управління земельних ресурсів, голів:
2.1.Ківерцівської
(В.Харчук), Любомльської (В.Склянчук), Рожищенської (В.Літвінчук), Турійської
(О.Дишлюк) та Ратнівської (М.Круглій) районних державних адміністрацій на
низький рівень організації роботи з видачі державних актів на право приватної
власності на землю взамін сертифікатів.
2.2.Камінь-Каширської
(В.Мирка), Любомльської, Ківерцівської, Локачинської (В.Максим’юк) районних
державних адміністрацій та Новолинського міського голови (В.Сапожніков) на
невиконання планів надходження коштів від продажу земель
несільськогосподарського призначення.
3.Головам районних державних
адміністрацій, виконкомам сільських, селищних, міських рад:
3.1.Передбачити при формуванні
місцевих бюджетів на 2003 рік кошти на проведення земельної реформи відповідно
до програми розвитку земельної реформи в області на 2001-2005 роки.
3.2.Неухильно дотримуватись
вимог законодавства щодо строків розгляду заяв і звернень громадян та юридичного
оформлення договорів оренди земельних ділянок.
3.3.Розробити до 1 грудня
2002 року плани надходження коштів від продажу земельних ділянок
несільськогосподарського призначення на 2003 рік.
4.Головам районних державних
адміністрацій, обласному управлінню земельних ресурсів:
4.1.Провести до 1
березня 2003 року інвентаризацію сільськогосподарських угідь, що не
використовуються, і при наявності необхідних підстав перевести їх у менш
продуктивні угіддя або неугіддя.
4.2.Негайно розпочати
роботу по розмежуванню земель державної та комунальної власності та
активізувати проведення робіт з грошової оцінки земель несільськогосподарського
призначення за межами населених пунктів відповідно до постанови Кабінету
Міністрів України від 1 серпня 2002 року
№ 1100 “Про затвердження Тимчасового порядку розмежування земель права
державної і комунальної власності”.
4.3.Забезпечити ефективне
використання земель запасу та резервного фонду шляхом передачі їх у
довгострокову оренду юридичним та фізичним особам.
4.4.Регулярно висвітлювати у
місцевих засобах масової інформації стан реформування земельних відносин,
викривати недоліки і упущення та вказувати винних у їх виникненні. Публікувати
інформацію про відповідальність за порушення земельного законодавства та заходи
впливу до його порушників.
5.Контроль за виконанням
цього розпорядження покласти на заступника голови обласної державної
адміністрації Г.Якимчук.
Голова колегії,
Голова обласної державної
адміністрації А.Француз
Шабала 4-81-48