ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

від 9 серпня 2002 року № 339

                         м. Луцьк

 

Про  підсумки роботи господарства

області за І півріччя 2002 року

 

                        Аналіз виконання Програми економічного і соціального розвитку (далі – Програма) та місцевих бюджетів області за 1 півріччя 2002 року свідчить, що в області, незважаючи на поглиблення тенденції закріплення позитивних економічних показників, ситуація складна.

                        Заборгованість із  виплати заробітної плати станом на 1 липня 2002 року складає 26,6 млн.гривень. Значними залишаються її обсяги у промисловості (49,6%), сільському господарстві (18,8%), будівництві (6,8%). Зростання заборгованості із виплати заробітної плати допущено у Рожищенському
(у 2,2 рази), Ківерцівському (109,2%) районах.

                        Однією із найнижчих по Україні  залишається середня заробітна плата в області - 257 гривень.        Невисокими є заробітки працівників реформованих сільськогосподарських підприємств (90 гривень.).

                        Не проводиться належна робота по подоланню безробіття. У 12 районах рівень безробіття вищий середньообласного показника. У Турійському, Горохівському, Шацькому районах він складає, відповідно, 8,31, 7,01 і 6,79 відсотка.

В усіх районах та м.Володимирі-Волинському не забезпечується належна підтримка розвитку підприємництва і, як наслідок, кількість малих підприємств на 10 тис.населення нижче середнього показника по області.

                        Не досягнуто передбаченого Програмою середньомісячного роздрібного товарообігу в розрахунку на одну особу в усіх районах, крім Любомльського, та у містах Володимирі-Волинському та Нововолинську. Потребує поліпшення організація роботи споживчої кооперації.

                        Не виконано запланованих Програмою завдань промислового виробництва. Причиною невиконання  стала незадовільна робота більшості підприємств  добувної та обробної галузей, зокрема із 4-х нововолинських шахт обсяги виробництва знизили шахти №№ 1, 5, 9, із 15-ти підприємств легкої промисловості приріст забезпечили лише три. Через скорочення експортних поставок та замовлень не забезпечили приріст акціонерні товариства “Луцький підшипниковий завод”, “Електротермометрія”, “Ковельсільмаш”, “Луцькпластмас” та інші.

                        Допустили спад промислового виробництва та невиконання завдань Програми Горохівський, Камінь-Каширський та Ратнівський райони.

                        Залишається високим рівень бартерних операцій у Маневицькому, Ківерцівському, Рожищенському районах та місті Ковелі.

                        Незадовільно здійснювали розрахунки за спожиті енергоносії установи бюджетної сфери у Турійському, Луцькому районах та у місті Луцьку.

                        Фінансовий стан суб’єктів господарювання у переважній більшості залишається незадовільним.

                        Загальні обсяги дебіторської та кредиторської заборгованості станом на 1 липня цього року становили відповідно 2,2 і 3,0 млрд.гривень і у порівнянні з початком року зменшились відповідно на 206 млн.гривень і 7,1 млн.гривень.

                        Протягом травня-червня 2002 року внаслідок зниження закупівельних цін на молоко і худобу погіршилась ситуація у тваринництві. Зменшується поголів’я худоби, знижується її продуктивність.

                        Не виконані завдання Програми по надходженню коштів від приватизації комунального майна у Локачинському, Любешівському та Ратнівському районах.

                        Більшої уваги і відповідальності з боку керівників підприємств та організацій усіх форм власності вимагає стан безпеки та охорони праці. Протягом першого півріччя 2002 року на виробництві травмовано 175 чоловік, у тому числі 7 – смертельно.

                        Місцеві бюджети за власними і закріпленими доходами невиконані у девяти районах і у всіх містах обласного значення. Найбільші недобори  допущені у Турійському – 607,3 тис.гривень, Локачинському – 303,0 тис.гривень, Володимир-Волинському – 313,4 тис.гривень, Любомльському – 427,3 тис.гривень районах і містах Нововолинську – 989,8 тис.гривень та Володимир-Волинському – 732,5 тис.гривень.

                        Продовжує залишатись низьким рівень виконання доходної частини  сільських, селищних  та міських (міст районного значення) бюджетів. Із 408 бюджетів місцевого самоврядування  власні надходження виконані лише  по 111 бюджетах, що становить 27,2 відсотка. Зокрема, у Турійському  районі не виконаний жоден бюджет, Іваничівському – із 24  і Володимир-Волинському – із 21 виконано  тільки по одному бюджету, Локачинському – із 20 виконано два, Луцькому – із 31 виконано п’ять, Рожищенському – із 30 виконано шість бюджетів.

                        Вимагає поліпшення стан платіжної дисципліни платників податків по платежах до місцевих  бюджетів.  Недоїмка на кінець   півріччя склала 12,8  млн.грн. і збільшилась  порівняно з початком року на 2,4 млн.гривень.

                        При задовільних у цілому по області показниках надходжень загальнодержавних  податків і зборів, за рахунок яких формується дотація вирівнювання  місцевим бюджетам (127,7 відсотка),  недоодержано  в Іваничівському, Камінь-Каширському, Любомльському, Ратнівському та Турійському районах і містах Ковелі  та Нововолинську 997,2 тис.грн. доходів.

                       

 

 

 

 

 

 

 

 

Не забезпечено митними органами надходження коштів від реалізації конфіскованого  майна  на суму 2,2 млн.гривень.

                        Фінансування  галузей бюджетної сфери районів і міст обласного значення здійснюється нерівномірно.

                        В установах, організаціях, суб’єктах підприємницької діяльності контрольно-ревізійними органами виявлено ряд фактів порушення фінансової дисципліни, нецільового і неефективного використання грошових і товаро-матеріальних цінностей, що призвели до втрат держави на загальну суму 4,8 млн.гривень.

                        Рівень правоохоронної діяльності залишається низьким.

                        У 9 районах та містах спостерігається ріст злочинності.

                        В області вчинено значну кількість вбивств, тяжких тілесних ушкоджень, розбоїв, грабежів, крадіжок індивідуальної власності та злісних хуліганств.

                        Особливе занепокоєння викликає стан злочинності у містах Луцьку, Ковелі, Нововолинську, Луцькому районі. У цих містах і районі зареєстровано 2346 злочинів із 3744, що взяті на облік в області.

                        Вивчення причин такого стану засвідчило, що правоохоронні органи, міськвиконкоми та райдержадміністрації не завжди критично оцінюють ситуацію, не займаються належною організацією профілактики і правопорушень, громадські правоохоронні формування бездіють.

                        Закон України від 22 червня 2000 року “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону” не виконується.

                        Щомісячні дні профілактики правопорушень і злочинів проводяться формально.

                        Відчуваючи безкарність, криміналітет вдається до зухвалих економічних злочинів, вбивств, розбійних нападів, крадіжок, грабежів, злісних хуліганств.

                        Втрачається віра наших громадян у спроможність влади, правоохоронних органів захистити їх життя і майно.

                        Не вживають ефективних заходів по захисту внутрішнього ринку, запобіганню незаконному ввезенню і вивезенню товарів і втрат бюджету Волинська і Ягодинська митниці.

                        Ряд працівників цих митниць, користуючись безконтрольністю, стають на шлях корупції, оформляючи ввезені цілісні автомобілі, як агрегати, що призводить до щорічного зменшення коштів, які повинні поповнювати бюджет. Потребує покращення взаємодія владних, правоохоронних, контролюючих органів, прикордонних і митних служб у боротьбі з контрабандою і нелегальною міграцією.

 

З метою подолання негативних процесів, вирішення  питань збереження позитивних тенденцій у зростанні основних економічних показників, формування та розвитку внутрішнього ринку, створення умов для накопичення інвестиційних ресурсів:

 

 

 

1. За незадовільне виконання місцевих бюджетів, допущене зростання заборгованості із заробітної плати зменшити з 1 жовтня 2002 року на
20 відсотків надбавки за інтенсивність праці та особливий характер роботи головам Локачинської райдержадміністрації В.Максимюку і Рожищенської райдержадміністрації В.Літвінчуку.

2. Визнати роботу по виконанню місцевих бюджетів за власними і закріпленими доходами у Турійському районі незадовільною та зобов’язати районну державну адміністрацію привести мережу бюджетних установ до реальних обсягів її фінансування.

                        3. Зобов’язати голів районних державних адміністрацій:

                        3.1. Рожищенської і Ківерцівської (В.Харчук) спільно з територіальною державною інспекцією праці в області (Н.Сафонова) провести необхідну роботу по недопущенню зростання заборгованості із виплати заробітної плати та у встановленому законодавством порядку вжити заходів впливу до керівників підприємств, незалежно від форм власності, які допускають її ріст та  не виконують графіки погашення.

                        3.2. Горохівської (Г.Якимчук), Іваничівської (А.Стаднік), Камінь-Каширської (В.Мирка), Ківерцівської та Турійської (О.О.Дишлюк) спільно з обласним управлінням земельних ресурсів (С.Шабала) забезпечити планові надходження коштів до місцевих бюджетів від продажу земель несільськогосподарського призначення.

                        3.3. Горохівської та Луцької  (І.Луцик)  забезпечити  виконання передбачених надходжень від оренди майна комунальної власності.

                        3.4. Локачинської, Любешівської (О.Шукалович) та Ратнівської (М.Круглій) забезпечити планові надходження коштів від приватизації майна комунальної власності.

3.5. Разом з відповідними радами до 20 серпня 2002 року забезпечити перегляд  обсягів доходів місцевих бюджетів до рівня реального їх виконання, привівши при цьому у відповідність і видатки  цих бюджетів.

                        3.6. Протягом серпня поточного року вивчити причини   незадовільного стану виконання власних  і закріплених  доходів сільських, селищних  і міських (міст районного значення) бюджетів. Разом з органами податкової  служби області вжити невідкладних заходів до скорочення  кількості місцевих бюджетів,  що не виконуються за власними і закріпленими доходами.

3.7. Забезпечити ефективне і цільове використання коштів місцевих  бюджетів у всіх бюджетних установах. Розглянути результати ревізій і перевірок за перше півріччя 2002 року та здійснити конкретні заходи щодо попередження порушень у використанні бюджетних коштів, державного і комунального майна.

                        4. Звернути увагу:

                        4.1. Голів Любомльської (В.Склянчук), Маневицької (Л.Кричкевич), Ківерцівської, Локачинської райдержадміністрацій на незадовільне повернення  платежів до обласного лізингового фонду.

 

4.2.  Голови Луцької райдержадміністрації (І.Луцик), Луцького міського голови (А.Кривицький) та начальника управління промисловості, енергетики, транспорту та зв’язку облдержадміністрації (А.Цехош) на допущену значну заборгованість за спожиті енергоносії установами бюджетної сфери.

                        4.3. Голів Камінь-Каширської, Горохівської,  та Ратнівської райдержадміністрацій на невиконання завдань Програми з випуску продукції і  товарів народного споживання.     

                        4.4. Голів Маневицької, Ківерцівської, Рожищенської райдержадміністрацій, Ковельського міського голови  (Я.Шевчук), керівників підприємств і начальника управління промисловості, енергетики, транспорту та зв’язку облдержадміністрації на необхідність скорочення обсягів  реалізації  продукції за бартерною схемою.

          5. Зобов’язати державну податкову адміністрацію (М.Гринюк),  Волинську (В.Прохоренков) і Ягодинську (С.Войтюк) митниці  до кінця року ліквідувати допущену за перше півріччя  заборгованість по окремих видах податків  і зборів, що зараховуються  до місцевих і державного бюджетів.

                        6.  Державній податковій адміністрації в області та її підрозділам на місцях вжити заходів щодо резервування зерна врожаю 2002 року для забезпечення погашення податкового боргу до Державного та місцевого бюджетів.

                        7. Зобов’язати головне фінансове управління облдержадміністрації (В.Гром) забезпечити систематичне висвітлення  у засобах масової інформації ходу виконання місцевих бюджетів.

                        8. Зобов’язати управління промисловості, енергетики, транспорту та зв’язку облдержадміністрації спільно з райдержадміністраціями, виконкомами міських (міст обласного значення) рад, іншими управліннями облдержадміністрації, територіальними підрозділами центральних органів виконавчої влади до 1 вересня 2002 року розробити заходи щодо підвищення ефективності промислового виробництва, переведення галузі на шлях інвестиційно-інноваційного розвитку, ліквідації технічного і технологічного відставання та подати їх на розгляд колегії облдержадміністрації у жовтні
2002 року.

                        9. Зобов’язати головне управління сільського господарства та продовольства облдержадміністрації (В.Науменко) спільно з райдерж-адміністраціями:

                        9.1. Забезпечити дієвий контроль за виконанням правонаступниками реформованих сільгосппідприємств зобов’язань щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати та її підвищення до середньообласного показника.

                        9.2. У комплексі робіт, пов’язаних з проведенням жнив, звернути особливу увагу на підготовку площ для посіву озимих під урожай 2003 року і засипку насіння.

                        9.3. Вжити вичерпних заходів щодо стабілізації ситуації у тваринництві. До 1 жовтня поточного року завершити підготовку  тваринницьких приміщень до роботи у зимово-стійловий період. Не допускати зменшення поголів’я великої рогатої худоби, особливо корів,  зниження їх продуктивності.

                        9.4. Активізувати роботу з видачі власникам земельних часток (паїв) державних актів на землю та свідоцтв на право власності на майновий пай.

                        9.5. Разом з інспекцією якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції (М.Горошкіна) постійно аналізувати динаміку закупівельних цін на переробних підприємствах, періодично інформувати товаровиробників, вносити пропозиції з цих питань облдержадміністрації, посилити контроль за поліпшенням якості молока та інших видів продукції.

                        9.6. Разом з Волинською обласною спеціалізованою аграрною біржею (П.Гордійчук) вжити заходів щодо активізації роботи аграрної біржі, оптово-продовольчих та оптово-плодоовочевих ринків, вдосконалення інфраструктури підприємств та організацій, що займаються закупівлею, переробкою та реалізацією сільськогосподарської продукції, яка виробляється у приватному секторі.

                        10. Зобов’язати обласний центр зайнятості (В.Гучук) спільно з Турійською, Горохівською,  Шацькою  райдержадміністраціями забезпечити безумовне виконання завдань, передбачених територіальною і базовими програмами зайнятості населення на 2002 рік.

                        11. Зобов’язати територіальне управління Держнаглядохоронпраці по області (К.Іванов) посилити нагляд за станом охорони праці і виробничого травматизму на підконтрольних підприємствах.

                        12. Рекомендувати правлінню облспоживспілки (В.Горгут) забезпечити виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 5 квітня 2001 року № 169 “Про заходи щодо підтримки й сприяння розвитку споживчої кооперації області та поліпшення обслуговування населення на 2001-2003 роки”.

                        13. Зобов’язати Рожищенську райдержадміністрацію прискорити роботи по будівництву водопроводу і ліквідації залишків складу пестицидів та агрохімікатів на території залізничної станції  Рожище.

                        14. Зобов’язати голів райдержадміністрацій,  міських (міст обласного значення) голів:

14.1 Провести аналіз виконання показників Програм економічного і соціального розвитку по усіх галузях господарського комплексу і бюджетів районів і міст за перше півріччя 2002 року та розглянути це питання на засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад. Матеріали опублікувати  у місцевих засобах масової інформації.

14.2. При розробці показників бюджету на 2003 рік передбачити кошти на підтримку підприємництва та реалізацію заходів енергозберігаючих програм відповідно до чинного законодавства.

14.3. Забезпечити до 1 вересня 2002 року здійснення паспортизації ринків. У місячний термін внести пропозиції відповідним органам місцевого самоврядування щодо перегляду ставок ринкового збору у відповідності з новими Правилами торгівлі.

15. Установити, що одним із важливих критеріїв оцінки роботи голів райдержадміністрацій і міських голів буде вважатися створення кількості малих підприємств та нових робочих місць на них, залучення до роботи молоді та випускників.

                        16. Визнати роботу міських голів Луцька, Ковеля, Нововолинська (В.Сапожніков), голови Луцької райдержадміністрації, керівників правоохоронних органів вказаних регіонів по забезпеченню законності, правопорядку і боротьби зі злочинністю – незадовільною. Зобов’язати їх вжити рішучих заходів щодо організації профілактики правопорушень і злочинів, активізації діяльності громадських правоохоронних формувань, про що проінформувати облдержадміністрацію до 1 грудня 2002 року.

                        17. Відмітити, що начальники Волинської і Ягодинської митниць не вживають належних заходів щодо захисту  внутрішнього ринку, запобіганню незаконному ввезенню і вивезенню товарів і втрат бюджету. Зажадати від В.Прохоренкова та С.Войтюка у найближчий час навести порядок на митницях, виключивши незаконне ввезення і вивезення товарів. Звільняти працівників, які використовують своє службове становище для особистого збагачення. Про вжиті заходи проінформувати облдержадміністрацію до 1 листопада 2002 року.

                        18. З метою покращення взаємодії всіх служб у боротьбі з контрабандою і нелегальною міграцією провести у рамках Єврорегіону “Буг” семінар з участю  працівників правоохоронних, митних, прикордонних органів Люблінського воєводства та Брестської області (відповідальні – радник голови облдержадміністрації В.Бородчук, командир Волинського прикордонного загону М.Бабачук).

                        19. Головам  райдержадміністрацій, міським (міст обласного значення) головам до 25 серпня цього року провести наради з керівниками громадських правоохоронних формувань, сільськими, селищними та міськими головами, керівниками підприємств, організацій, установ, на яких обговорити стан виконання Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону”. Про вжиті заходи щодо активізації громадськості в охороні правопорядку в населених пунктах і на кордоні проінформувати облдержадміністрацію до 20 листопада цього року.

                        20. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника і заступників голови облдержадміністрації відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

                       

 

Голова обласної державної

                        адміністрації                                                                          А.Француз

 

Баторевич 729342